11 Ağustos 2017 Cuma

Kayısı Reçeli
























Hafta bitimi olan bu güzel cuma akşamından kocaman merhabaaa :) Geçen yazımda belirtmiştim yaz demek ufak ufak kışada hazırlanmak demek benim için . Bu hafta da kayısı reçeli yaptım .Pazardan aldığım kayısılar öyle yumuşaktılar ki çekirdeklerini çıkarırken kabuklarıda kendiliğinden çıkıverdi .Hal böyle iken n reçel n de marmelat arası bir durum oluştu.Ben kayısıları biraz daha ezerek marmelat olmalarını sağladım :)







Kayısı Reçeli





Malzemeler ;


. 2 kg. kayısı (olgun, yumuşak olmalı )

. 1,700 gr.toz şeker

. 2 su bardağı su

. iri 1,5 adet limonun suyu




Yapılışı ;



. Öncelikle kayısıları yıkayın ve çekirdeklerini ayıklayın .Çekirdeklerini atmayın ki içerisindeki bademleri daha sonra reçele koyabilirsiniz.Kayısıları daha küçük parçalara bölebilirsiniz.yada benim gibi bu kadar yumuşak kayısı bulduysanız kabuklarıda beraber gelir :)

. Toz şeker ve suyu genişçe bir tencereye alın ve karıştırarak şekeri eritip şerbet kıvamına getirin.Şöyleki kaynamaya başlayınca şeker köpürecek ve yükselecektir .Köpürme işlemi azalıp kıvam şerbet gibi olunca yani kaynadıktan yaklaşık 15 dakika kadar sonra ocaktan alabilirsiniz. Hazırladığınız kayısıları bu şerbetin içine atıp 2-3 saat kadar bekletmeye bırakın.Kayısılar şerbeti içine çekip suyunu salacaktır. Bu süre sonunda ocağa alıp orta ateşte kaynatma işlemine başlayabilirsiniz.Kaynamaya başlayınca köpüklenmeler oluyor bu köpükleri sürekli üzerinden toplamalısınız. Köpüklenme bitince artık kıvamına dikkat edeceksiniz. Yumuşak olan kayısılar bu işlem esnasında daha da dağıldılar :) Bende bir patates ezici ile birazcık daha ezip bu şekilde bir marmelat kıvamı elde ettim.

. Porselen bir tabağa kaşığın ucuyla reçelden alıp tabağa damlatın biraz soğutun ve aşağıya doğru akıtın eğer kıvamlı ise bir buçuk limonun suyunu sıkın ve reçele katın .(Kıvamlı değil ise kıvam alana kadar kaynatın ).Bu şekilde on beş yirmi dakika kadar daha kaynatın tekrar kıvam kontrolü yaptıktan sonra ocaktan alabilirsiniz.

. İyice soğuduktan sonra steril etmiş olduğunuz kavanozlara yerleştirin . Yeni kapak kullanın serin ve güneş görmeyen bir yerde muhafaza edin.

. Kayısı çekirdeklerini kavanozlara pay etmeden koyabilirsiniz.





not : şeker miktarı normalde meyveyle orantılı koyuyorum ancak kayısılar çok tatlıydılar şeker miktarı bu sebepten biraz azalttım .yine tabiki sizin damak zevkinize kalmış .



Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails