29 Kasım 2010 Pazartesi

Kol Böreği



















Hasta geçirilen bir hafta sonundan sonra bugün biraz daha iyi hissediyorum kendimi .Ama şimdi de( sırayla gidecek galiba ) sevgilimi hasta ettim,umarım ufaklığa geçirmeyiz .Böreği bayram için hazırlamıştım ,yayınlamak bugüne kaldı .Pek lezzetli çıtır çıtır bir börek oldu.

Kol Böreği

Malzemeler ;

Hamuru ;
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1/2 çay bardağı su
  • aldığı kadar un ,
  • tuz

İç harcı ;

  • 200-250 gr.kıyma
  • 1 adet büyük soğan
  • 1adet orta boy patates
  • tuz,karabiber
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ

Yapılışı ;

  • Hamur için gerekli tüm malzemeleri yoğurma kabına koyup özlü, yumuşak bir hamur yapın.(unu ilave ederken azar azar ekleyin)Hamuru 40 dakika kadar üzeri örtülü şekilde dinlendirin.Bu arada kıymalı iç harcını hazırlayın.Tavaya sıvıyağı koyup soğanları yemeklik incecik doğrayın.Kıymayı ekleyip birlikte kavurun.Soyulmuş patatesi rendeleyin ve baharatlarını da ekledikten sonra birkaç dakika daha kavurun .Soğuması için bir kenarda bekletin.
  • Hamuru 8 eşit bezeye ayırın.Bezeleri açabildiğiniz kadar incecik şekilde oklavayla açın.Yufkayı ortadan ikiye kesip geniş kenera kıymalı harçtan koyup rulo şeklini verin.Yağlanmış tepsiye ortadan başlayarak yerleştirin.Yufkalar bitene kadar aynı işlemi tekrarlayın.Üzerine yumurta sarısını 1 çorba kaşığı sıvıyağ ile birlikte karıştırıp bir fırça yardımyla sürün.Çörek otu veya susam serpin.Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirin.Sıcak sıcak servis yapın.

benden notlar ;tepsiniz büyükse ölçüleri oranlı şekilde artırabilirsiniz.

Afiyet olsun.

20 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok geçmiş olsun,sevdiğine de acil şifalar diliyorum..
İyice hastalanmadan önlemini almak gerek,mümkn mertebe..
Börek nefis olmuş kıyır kıyır..
Ellerine sağlık..
sevgilerimle...

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım ya tekrar geçmiş olsun. Mikrop bir eve girdi mi illa herkesi bir yoklayacak. Ufaklığa geçmez inşallah. Böreğin çok iştah açıcı duruyor ellerine sağlık:)

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık sedacım kıyır kıyır nefis olmuş belli.

kalpkurabiye dedi ki...

seda hanımm çok geçmiş olsunn inşallah geçmez sevgili Göksu' ya..
böreğiniz müthiş görünüyor ellerinize sağlık..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hastalıklar iyileşmek üzereyken bulaştırılır genelde. Bu yüzden aman dikkat canım(:

Kol böreği müthiş... çıtır çıtır

Ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Valla ellerine sağlık süper olmuş

Unknown dedi ki...

Canım 41 kere maşallah börekte açar,mış canım kardeşim ellerin dert görmesin keşke tatmak kısmet olsaydı,
ellerine sağlık kocaman öpüyorum.

BURÇİN dedi ki...

Seda'cim citir citir cok guzel olmus gercekten.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bayılıyorum böyle çıtır çıtır nefis börekler açanlara ve imreniyorum sedacığım ama denemeye cesaret edemiyorum ellerine sağlık Minişe de afiyetler olsun...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

böreğin çıtırtısı burdan nefis görünüyor bu böreğin ıspanaklısını yapıyorum o da çok güzel oluyor ıspanak seviyorsanız mutlaka dene derim
ellerine sağlık

Şehnaz dedi ki...

tam bir boşnak böreği olmuş..biz dede kıyma ve patates karışık yapılır...çok güzel..ellerine sağlık sedacım...

Narince dedi ki...

Çıtır çıtır harika görünüyor. Hamuru elde açma, çay istesem yanına?

Öznur dedi ki...

Merhaba börek nefis görünüyor ellerine sağlık canım. Sevgilerimle..

Tarifkolik / Öznur

Limonlu Kek dedi ki...

Geçmiş olsun, ama sadece bu böreğe baka baka bile insan iyieşir :) Bu arada güzel dileklerin için çok teşekkür ederim, hep birlikte nice yıllara inşallah, sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sedacım
açma börek de !
ömrümden al !
okadar severim :)))

Sevil Şahin dedi ki...

sedacım çok geçmiş olsun balım
valla bende yeni atlattım bu havalar fena
oğluna doğal vitaminler ve ilaç olarakta vitamin destegi yap geçömesin onada eşinede geçmiş olsun

kol böreğin kıyır kıyır nefis olmuş şekercim ellerine sağlık afiyet bal şifa olsun inş.
sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Acil şifalar, geçmiş olsun.
Börek harika görünüyor, bayıldım. Böyle güzel açabilir miyim, bilmiyorum. Ellerine sağlık, afiyet, şifa olsun.
Sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

güzel olduğu görüntüsünden belli zaten ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Süper bir börek... Ellerinize saglik..... Citir citir... Mmmm,,,

mintinin dünyası dedi ki...

geçmiş olsun arkadaşım.ayrıca ellerine sağlık diyorum.iannaılmaz leziz görünüyor.seni izlemeye aldım sevgiler...

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails