20 Şubat 2011 Pazar

Mini Mini Çörekler















Hiiiç mi hiiç keyfim yok ,bir elimde mendil diğer elimde ilaçlarım dolaşıyorum.Burnumu durdurmam ne mümkün?Bütün evin üzerinden geçti bu grip ,en son kurbanı da ben oldum.Bütün gün yattığımdan prensesle ilgilenemiyorum doğru düzgün.Tabii pek şikayetçi bu durumdan .Bir iki gün daha dinlenebilirsem iyileşeceğim sanırım.Bu hastalık sadece yatmakla geçiyor ,onu anladım.İyileşmeliyim ki bu hafta çok yoğun geçecek. Normal işlerimin yanı sıra Göksu'nun kuzeninin doğum günü var .Hazırlıklara yardım etmem gerek.Biliyorum bu aralar yazdığım bütün yazılarım hastalıklarla ilgili ama bu son ,evet bu son ;) Çörekler mini mini ve çok lezzetliler ,kocaman tepsiyle yapıp derin dondurucuya koymuştum.Fırına koymadan iki saat kadar önce çıkardım ve üzerlerine yumurta sarısı ile susam serptim .Nefis yumuşacık oldular.Sizde ani durumlar için bu şekilde fazladan yapıp saklayabilirsiniz.Tarifi sevgili Damak Tadı Gül'ümden ufak bir değişiklikle uyguladım.Herkese güzel, sağlıklı bir hafta olmasını diliyorum.

Mini Mİni Çörekler

Malzemeler ;

  • 1 paket kuru instant maya
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1,5 su bardağı ılık süt
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 adet yumurta
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • aldığı kadar un

içi için ;

  • yeteri kadar beyaz peynir ,
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber
  • eritilmiş tereyağ

Yapılışı ;

  • Yoğurma kabına bir miktar un koyup kuru mayayı unla iyice karıştırın.Şeker, ılık süt koyup kaşıkla karıştırın .Diğer tüm malzemeleri de ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.Mayalanması için üzeri örtülü sıcak bir yerde bekletin.İç harcı için peyniri ezin ve pulbiberle karıştırın.
  • Mayalanan hamuru 3 üç eşit bezeye ayırın.Tezgaha bir miktar un serpip merdane yardımıyla hamuru 1 cm kalınlığında açın.Üzerine erimiş tereyağ gezdirip uç kısmına peyniri yerleştirin ve rulo şeklinde sarın.İki parmak kalınlığında kesin ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Diğer bezelere de aynı işlemi uygulayın ve üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpin.Tepside 15 dakika kadar mayalandırıp 200 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.

22 yorum:

Adsız dedi ki...

Gecmis olsun Allah sifa versin cnm,iyice dinlenmen lazim ama cocuk olunca ne mümkün?
Ellerine saglik mini,mini olmuslar :)

Serap.

Adsız dedi ki...

Gecmis olsun Allah sifa versin cnm,iyice dinlenmen lazim ama cocuk olunca ne mümkün?
Ellerine saglik mini,mini olmuslar :)

Serap.

Swotpisces dedi ki...

ne kadar sevimliler, eminim tadları da süperdir.

Unknown dedi ki...

CANIM ÇOK GEÇMİŞ OLSUN HERKESE DOKUNDU BU DEĞNEK:)
ELLERİNE SAĞLIK MİS OLMUŞ ÇÖREKLER.

Özgen dedi ki...

Merhaba geçmiş olsun ve ellerine sağlık çok güzel olmuşlar.İnşallah bir an önce sağlığına kavuşursun sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Seda,
Öncelikle çok geçmiş olsun,Rabbim acil şifalar versin.
Bu arada;
Çörekler nefis görünüyor, ellerine sağlık.

İnci Yemek dedi ki...

Öncelikle sana çok geçmiş olsun canım,bizim evden yeni gitti inan bu hastalık ,bu yıl çok fena bir şekilde yayılıyor gerçekten.
Ellerine sağlık enfes gözüküyor
çörekler:)
çok öpüyorum canım..

Unknown dedi ki...

salgın var maalesef çok geçmiş olsun.umarım biran önce iyleşirsin.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Dinlenmeden geçmez canım sürükledikçe sürükler :(


Ellerine sağlık mintişler süper görünüyor:)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

geçmiş olsun arkadaşım keşke yanında olsaydım sıcacık çorba yapardım sana
ellerine sağlık mini çörekler pek güzel görünüyor
öpüyorum yanaklarından

Damak Tadı dedi ki...

Çok geçmişler olsun canım..Bu gribe bir yakalanan kendini zor toparlıyor..Çok dikkat et canım..


Çörekler tam benlik olmuşlar.Çok severim bu tür çörekleri ellerine sağlık canım..Minnoşum nasıl oldu düzeldimi?

Öpüyorum sizleri..Sevgiler..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım gelmiş geömiş olsun inşallah...
Herkes hasta. İyileşmek mümkün değil. Birbirimize bulaştırıp duruyoruz...

Çörekler nefis. Ama hasta halinle yorma kendini. Bol bol dinlenmelisin canım...

Ellerine sağlık

LEZZETİKRAM dedi ki...

Güzel dileklerini sunan tüm arkadaşlarıma çok teşekkürler ,
İzgüncüm canım benim çok teşekkürler ,düşünmen yeter ,
Gülüm ablam Minnoşun şimdi çok daha iyi ,kocaman öpüyoruz yanaklarından ,
Tijencim çok saol hastada olsak mutfaktan asla asla vazgeçemiyoruz ,

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok geçmişler olsun,
güzel lezzetin içinde eline sağlık,
afiyetle, sevgiler ..

kalpkurabiye dedi ki...

Seda Hanım çok çok geçmiş olsunn..
çörekleriniz nefis görünüyor..
ellerinize emeklerinize sağlık:))
sevgilerimle:))

kalpkurabiye dedi ki...

Seda Hanım çok çok geçmiş olsunn..
çörekleriniz nefis görünüyor..
ellerinize emeklerinize sağlık:))
sevgilerimle:))

çeşnici Handan dedi ki...

Geçmişler olsun canım aman dinlen bu hastalık dinlenmeden geçmiyor. Çöreklerin çok şekeeeer ellerine sağlık afiyetler olsun.

Öznur dedi ki...

Geçmiş olsun canım. Çörekler süper görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler.. Tarifkolik

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım ya çok geçmiş olsun. Bu sene bu hastalıklar bir bulaştı mı bırakmıyor insanın yakasını. Çöreklerin harika olmuş ama sen kendine dikkat et ve de çok yorup bünyeni yorma. Ellerine sağlık:)

Mimosa Café dedi ki...

Sedacım çok geçmiş olsun canım. Harika çörekler yapmayı ihmal etmememişsin valla bravo eline sağlık canım. Sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Balımız yok ama minik çöerklerde baldan tatlı görünüyor bu yüzden 2 badet aldım bile ellerinize sağlık.sevgiler.

Birsel ve İrem dedi ki...

Acil şifalar diliyorum, geçmiş olsun. Çörekler harika görünüyor, ellerine sağlık. Denemeyeceğim, denemeyeceğim, denememeliyim, deneyebilirim:)) Off yaaa, kilolar aldı başını gidiyor yine. Tamam bu son deneme diyorum ama böyle güzellikleri görünce dayanamıyorum. Afiyet şifa olsun.
Sevgiler.

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails