23 Ocak 2011 Pazar

Üç Renkli Patates Salatası

















Keyifli bir haftasonu geçirdim.Prensesimle ilk defa sinemaya gitme keyfi yaşadık.Filmin 3 D olduğunu bilmiyorduk,bileti almış bulunduk.E tabi hiç sinema tecrübesi olmayınca ilk etapta çok ürkek davrandı .Gözlüğü takmasıyla çıkarması bir oldu.E ışıklarda sönünce işte o da tuz biber oldu.Kucağıma gelmek istedi ve bir müddet ikna edemedim gözlüğü takması gerektiğini .Filmin yarısına gelmeden atmosfere alıştı bizimki baktım, gözlüklerini taktı,mısır patlağını (koca kovayla) kucağına aldı ve kendi koltuğuna geçti.İşte esas keyifli zaman bundan sonra başladı.Çok eğlendi ,çok güldü.Buda bizi çook mutlu etti.
Salatayı sevgili yengemin doğum günü partisi için hazırlamıştım.Çok beğenildi.Tekrar doğum günün kutlu olsun sevgili Nazlı'cım.

Üç Renkli Patates Salatası

Malzemeler ;
  • 9-10 adet iri patates
  • 2 çorba kaşığı tereyağ
  • 1 su bardağı kaşar peynir rendesi
  • 1 büyük havuç
  • yarım demet maydanoz
  • yarım demet dereotu
  • 5-6 adet taze yeşil soğan
  • yarım limon suyu
  • bir kase kırmızı lahana (ince doğranmış)
  • 1 adet haşlanmış yumurta
  • tuz

Yapılışı ;

  • Patatesleri düdüklü tencerede haşlayın.Sıcakklığını kaybetmeden kabuklarını soyun ve iyice ezin.İçine tereyağı kaşar peyniri ,tuzu ve limon suyunu koyup iyice karıştırın.Tereyağ ve kaşar peynir patateslerin sıcaklığıyla eriyecektir.Patatesli karışımı üç eşit parçaya bölüp ayrı ayrı kaplara alın.
  • Bir çorba kaşığı sıvıyağı tavaya koyup kızdırın.Havucun kabuklarını soyup rendeleyin ve tavaya koyup suyunu salıp çekene kadar birkaç dakika pişirin.Birinci patatesli karışıma ekleyin ve iyice karıştırın.Streç serilmiş kek kalıbınızın en altına havuçlu karışımı yerleştirin.
  • Maydanoz ,dereotu ve taze soğanları ince ince doğrayın ve ikinci patatesli karışıma ekleyin.Havuçlu karışımın üzerine düzgünce ve eşit şekilde yerleştirin.
  • Üçüncü patatesli karışıma da sirkede bekletilmiş mor lahanaları ekleyin ve en üste düzgün eşit bir şekilde yerleştirin.Streçle üzerini kapatıp iki saate yakın buzdolabında bekletin.
  • Üstteki streci açıp kalıbı servis tabağına ters çevirin.Üzerini süslemek için haşlanmış bir adet yumurtayı sarısıyla beraber rendeleyin.

Afiyet olsun.

15 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacığım bende Müge nin ilk sinema tecrübesini hatırladım kucağımda oturmuştu film bitinceye kadar ... Ellerine sağlık bu tarifte ben pancarda kullanıyorum tavsiye ederim Minişi de çok öpüyorum sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Oh ne güzel:)
ben daha yeni sınavları bitirdim ve dünyay döndüm:)
sinemaya gideceğim bende!
ellerine sağlık bu rengarenk salat için

mutfagabuyrun dedi ki...

salata süper olmuş arkadaşım.görüntü harika.ellerine sağlık.öpüyorum.

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık sunumu çok güzel bir salataolmuş sevgiler...

Unknown dedi ki...

EE miniş büyüyor Sedacım maaşallah artık ana kız gezersiniz tarif süper görüntü zaten işi bitiriyor ellerine sağlık canım

Pembe Tatlar dedi ki...

Sedacığım ellerine sağlık bahar gibi olmuş salatan:)))

Güloanne mutfakta dedi ki...

nefis bir salata daha doğrusu pasta desk sanki daha doğru emeğine ve yüreğine sağlık arkadaşım

Saglıklımutfak dedi ki...

tam 15 sene önce tanıştım bu salata ile o zamanlar ne çok yapardımm:) Eline sağlık süper

Damak Tadı dedi ki...

Salatanı görünce eskilere gittim..Bir zamanlar ne sık yapardık bizde..)Ellerine sağlık canım..Minnoşumu çok çok öp benim için..


Sevgilerle tatlım.)

Tümay Öztürk dedi ki...

bende sıklıkla yaparım bu salatayı. ellerine sağlık canım...

Öznur dedi ki...

Denemiştim müthiş duruyor ellerine sağlık..
Tarifkolik/Öznur

MAVİ TUTKU dedi ki...

Görüntü müthiş..çevrenizdekiler ne şanslı. Yengenizin doğum günü kutlu olsun.
Prensesiniz ilk 3D yi yaşadı ya bundan sonra tüm çocuk gösterimleriniz ister herhalde.:)

susamcorekotuFeriha dedi ki...

sedacım eline sağlık, hazırlaması da yemesi de çok zevkli oluyor

yemekbiraşk dedi ki...

çok şık bir salata bu nefis olmuş
sevgilerimle..

Mimosa Café dedi ki...

ben de yedim birkaç kere bundan canım bayıldım harika bir lezzet. iyi ki de yayınladın tarifini yapasım vardı benim de. eline sağlık. çok sevgiler.

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails