2 Şubat 2011 Çarşamba

Boza (ev yapımı)



















Ev yapımı serisi gibi oldu ,önce zeytin ezmesi ,şimdi de boza ...takıntım var dışarıdan hazır birşey ne yemek ne de evdekilere yedirmek istiyorum.Boza, bizim kışın çok severek tükettiğimiz bir içecek.Miniş'inde bozayı sevmesi beni harekete geçirdi tabi.Çok sevdiğim Tülay ablamın bu güzel tarifini denedim ve ilk yapmamda da tutturdum :) eşim çok beğendi ve ''eğer ki bir daha dışardan hazır alırsan bozuşuruz'' bile dedi ;) tadının da mükemmel olması ziyadesi :)


Boza

Malzemeler ;
  • 1 kg.buğday
  • 2 su bardağı şeker
  • yeterince su
  • 2 yemek kaşığı boza (mayalamak için)

Yapılışı ;

  • Bir gece önceden buğdayı ıslatın.Buğdayın kara suyu çıkana kadar bolca yıkayın .Büyük bir tencereye koyup üzerine çıkacak kadar su ekleyin ve bir miktar kaynatın .Bu suyu dökün.Tekrar buğdayın üzerine yeni su koyup iyice kaynatın.(suyunu çekerse su ekleyebilirsiniz)Buğdayla su iyice özdeşleşene kadar pişirin ve ocaktan alın.Suyunu başka bir kaba süzün.Süzme işlemini 2 kere gerçekleştirin.İyice incelsin.Sıcaklığı çıkmadan 2 su bardağı şekeri ekleyip eriyene kadar karıştırın.2 yemek kaşığı mayalık bozayı bir kaseye koyun ve buğdayın suyundan bir miktar alıp karıştırın ve bozaya ekleyin.Ağzı kapalı olarak sıcak bir ortamda üzeri sarılı olarak 1 gün kadar mayalandırın.Buzdolabına koyup 1-2 saat kadar soğutun.Üzerine tarçın serperek soğuk olarak servis edin.

Afiyet olsun.

15 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

sedacım eşim neredeyse yalarıyor yap diye evde de artık olmasın diyorum:) denemek lazım:) eline sağlık canım
sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

tarçının kokusuda harika yakışmıştır.ellerine sağlık arkadaşım.süper görünüyor.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Buğdayla değişik olmuş gerçekten. eline sağlık canım

Özgen dedi ki...

Merhaba canımeline sağlık biz de bozayı çok severiz ve Fethiyede yol ne yazıkki denemek isterm ama birşeyi anlamadım.Buğday içinde gözükmüyormu yani ezmek gerekmiyormu?

nesrin dedi ki...

Cok lezzetli görünüyo. Ellerinize saglik. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bozayı ben de çok severim. Küçükken kış akşamlarında bozacılar gezerdi sokaklarda. Onlardan alırdık. Gerçi şimdi her markette var nerdeyse ama insanın kendi eliyle yapması daha güzel. İnşaAllah bozayı evde yapmayı denemek nasip olur. Ellerinize sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Harikasın canım benim,ellerine sağlık..Minnoşum çok şanslı çokkk..Öpüyorum sizler..)

Tümay Öztürk dedi ki...

Hiç boza içmiyorum ama eşim çok sever ve de annem yapar. Seninki de çok hoş gözüküyor canım. Ellerine sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

Seda Hanım ellerinize sağlık..
herşeyin evde yapılanı makbuldür zaten günümüzde bu kadar sağlık riski varken ne yaparsak yapalım evde yapalım taraftarıyım bende:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

tüm çocukluk- gençlik yıllarım valide sultanımın yaptığı ev yapımı salep- boza ile geçmişti kış aylarında..
hala kokusu burnumda.....
afiyetle .

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Boza hastası biri olarak mutlaka deneyeceğim canım

Ellerine sağlık

bir dilim bir tutam dedi ki...

Gecenlerde bende yapmis ve yayinlamistim...Evde yapmanin bir dezavantaji var.En azindan bizde öyle...Bir tencere boza ve icen sadece ben ve esim....Her gün üc ögün ic bitmiyor...Bir hafta sonra yeter artik diyorsun...
aradan bir kac gün gecsin yine mayalayacagim insallah..!

çeşnici Handan dedi ki...

Ev yapımı gibisi var mı? Nefis olmuş mis gibi tarçınlı ne de güzel kokar.Ellerine sağlık canım.

Zehra Gürgen dedi ki...

canımvya çok uzun zaman oldu boza yemeyeli.
hem de evde yapılmışı ,elerine sağlık kesin denemek lazım tarifini.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

gözümün önüne annemin yaptığı bozalar geldi büyüük bir tencerede:)
eline sağlık şifa olsun

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails