15 Nisan 2010 Perşembe

Paskalya Çöreği



























Çörek fırında piştikçe muhteşem kokusu yayıldı evimizin herköşesine.Tadı tam pastanedikilerin aynısı oldu,yanına güzel demlenmiş bir çayla mükemmel bir ikili oldular .Tarifi için blog arkadaşlarıma baktım ve bir iki değişiklik yaptım sadece.Üzerinin malzemelerini tamamen minişim yaptı,artık mutfakta en büyük yardımcım :)

Paskalya Çöreği

Malzemler ;
  • 5o gr.yaş maya
  • 4 adet yumurta
  • 300 gr.toz şeker
  • 9oo gr.un
  • 280 gr.yumuşak margarin(becel zeytinyağlı kullandım)
  • 5 gr.damla sakızı
  • 5 gr.mahlep
  • 1 çay bardağı kadar ılık su
  • 1 su bardağı kuru üzüm

Üzeri için ;

  • file badem
  • 1 adet yumurta sarısı

Yapılışı ;

  • Ilık su ve 1 çorba kaşığı kadar şekeri bir kaba alıp mayayı eritin.Damla sakızını havanda un haline getirin ve diğer malzemelerle (üzüm hariç) birlikte mayalı karışıma katın.İyice yoğurduktan sonra üzümleri ekleyip yoğurmaya devam edin.Üzerini nemli bir bezle kapatıp sıcak bir ortamda bir saat kadar mayalandırın .
  • Hamur iki katına çıkınca unlu tezgahın üzerine alıp üç eşit parçaya bölün.Her bir parçayı da üçe bölüp elinizle uzatın ve saç örgüsü şekline getirin.Uç kısımlarını yuvarlayıp düzleyin ve diğerlerine de aynı işlemi yapın.Üzerlerine yumurta sarısı ile file badem serpin.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine koyup 190 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik afiyetler olsun.Cörek nefis görünüyor .

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacığım ellerinize sağlık.Göksucuğum iyileşipte annesine yardıma bile başlamış.Çok öpüyorum.Kocaman sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

seda hanım ellerinize sağlık nişanlımla beraber bakıyoruz göksuyu çok beğendik:)) paskalyayı da elbette:))

Şehnaz dedi ki...

sedacım müthiş..ellerine sağlık canım...sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim... Ben de bayilirim paskalya cöregine... Mmmmm........

Unknown dedi ki...

ellerine saglık canım.

Saglıklımutfak dedi ki...

Sedacım bayılırım hele pişerken ki mis gibi kokusu yok mu beni benden alır. eline sağlık canım

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

İşte bu da yapacaklarım arasında:) Önceden paskalya ve tahinli çörekten alırdım annemede yolda söylerdim çayı demlemesini. Sonrada afiyetle yerdik:) Şimdi pek yapamıyoruz nedense...

Saliha dedi ki...

Sedacım ellerıne saglık,bende denemek istiyorummmmmm:)))))sankı kokusunu duydum,minişide öpüyorum:)

pelince dedi ki...

Sedacım ellerine sağlık...

sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım kardeşim tanıştığımıza gerçekten çokkk
memnun oldum görüşmek dileğiyle kocaman öpüyo
rum...

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis olmuş..

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails