18 Şubat 2010 Perşembe

Kremalı Soya Soslu Tavuk ve Göksu Tatlısı



Uzun zamandır bu tarifi yaparım , gelen misafirlerimden de tam not alır.Tavuklar lokum tadında oluyor.''Göksu Tatlısı'' na gelince ,minişim çok ama çok seviyor bu tatlıyı ve bu aralar biraz benimde yardımımla kendisi bile hazırlıyor.Kayık tabağına yaklaşık 3-4 çorba kaşığı süzme yoğurdu düz bir şekilde yayın.Üzerine ince ve halka şeklinde doğradınığınız bir adet muz dilimlerini dizin ve istediğiniz miktarda bal döküp ,cevizle birlikte servis edebilirsiniz.Afiyet bal şeker olsun:)



Kremalı Soya Soslu Tavuk

Malzemeler ;
  • 4 adet kemiksiz tavuk but (ızgaralık diye de geçiyor)
  • 1/2 kutu krema
  • 4 çorba kaşığı soya sosu

Yapılışı ;

  • Genişçe bir kaba krema ve soya sosunu koyup iyice kaşıkla karıştırın.Tavukları bu sosa 4-5 saate önceden (veya bir gece önceden) yatırın.
  • Sosu iyice çekmiş olan tavukları borcama dizip 200 derecelik fırında yaklaşık yarım saate kadar pişirin.Sıcak servis yapın.

Not; tuz eklemeyin ,soya sosu yeterince tuz içeriyor.

Afiyet olsun.


4 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tavuk harika ama ben Minişin tatlısına daha çok bayıldım.Sevgiler.Mine

Unknown dedi ki...

hayırlı cumalar tavuğun marine edilişi enteresan geldi ama yumuşacık olduğu kesin eline sağlık canım en çokda göksu tatlısını sevdim minik ağzının tadını biliyoooor:)

kalpkurabiye dedi ki...

göksu tatlısını görünce dedim ki bu kesinnn minik prensesin ttalıısdır nitekim öyleymiş ellerinize sağlık diyorumm..

sevgiler..

orece dedi ki...

sedacım ellerine sağlık canım. inan ben göksunun tatlısını allttakini muhallebi muzların üstündekileride jöle zanneddim. valla şaşırdım okuyunca oğluşuma bende yapayım ihtiyacı varzaten bu aralar böyle vitamin depolarına

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails