25 Şubat 2010 Perşembe

Kuru Meyvalı Biscotti






Oldum olası kıyır kıyır ,gevrek olan lezzetlerden hoşlanmışımdır.Pilavın dibi,ekmeğin en köşesi,böreğin kenarı ...Annem hatta ''düğününde kar yağacak senin'' derdi .Neyseki öyle birşey olmadı ama ben bu lezzetlerden vazgeçemedim doğrusu.Fakat eşim benim gibi değil ,tam aksine ona hertürlü yiyeceğin en yumuşak tarafı özenle seçilmiş olacak.Ekmeğin kabuğunu ben yerim içini o, pizzanın kenarlarını ben ,kalan iç kısmını o .Bu böyle süreer gideer.Ama bu seferki başka oldu.Fotoğrafı çekerken yanımdaydı ve ''onlar da n ?''diye sordu .''Hiiiç sana göre değil ,yarın anneme götürücem ve çok şaşıracak bir okadar da bayılacak ''dedim ve ben fotolarımı çektim.Hiç olmazsa puan vermek için bir tadına bakmasını önerdim ve tabağımı bir daha geri alamadım.Tam not almıştım,kıyır kıyır olmasına rağmen çok çok beğendi.Divan pastanesinin biscottilerine bayılırdım önceleri artık kendiminkilere :)) Çayın yanına şiddetle tavsiye edilir:)

Kuru Meyvalı Biscotti

Malzemeler ;
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 4 ,5 su bardağı un
  • 1 kase iri fındık kırığı
  • 1 su bardağına yakın kuru meyva
  • 3 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ

Yapılışı ;

  • Yumurtayı toz şekerle iyice 5-6 dakika kadar çırpın.Sıvıyağ ve vanilyayı ekleyip 2-3 dakika kadar daha çırpın.Fındık kırığı ,kuru meyva ve limon kabuğu rendesini ekleyin.Elenmiş un ve kabartma tozunu da ekleyip özlü ,ele yapışmayan bir hamur yapın.Un gerekli olursa bir miktar daha eklenebilir .(hamur çok sert olmayacak)
  • Hamuru dört eşit parçaya bölün ve herbir hamurun yüksekliği 2'cm ve uzunluğu da 15 -16 cm olacak şekilde dikörtgenler açın.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin ve önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında 20 dakika kadar pişirin.
  • Fırından çıkarın ve hemen 1 cm'lik incelikte dilimler elde edin(ne kadar ince olursalar okadar iyi)Fırın tepsisine yerleştirin ve 12-15 dakika kadar daha pişirin.
  • Pişen biscottileri tel ızgara üzerinde soğutun.

Afiyet olsun.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik,,, Cok leziz görünüyorlar... Sevgilerimle

kalpkurabiye dedi ki...

tarifinizi alıp bayılma bayrağını devralmak istiyorumm:) ellerinize sağlık..

Pembe Tatlar dedi ki...

Sedacığım çok severim ellerine sağlık..
Hayırlı cumalar...

Damak Tadı dedi ki...

Ne büyük tesadüf,bende tıpkı senin gibiyim canım..Kenar ve kıtır olması gerekiyor börek,ekmek v.s..Damak zevki bu olsa gerek canım..Ellerine sağlık,biscottiler çok nefisler..Sevgilerle..

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails