27 Şubat 2010 Cumartesi

Pankek










Hafta sonu kahvaltılarımıza daha bir özen göstererek, daha bir çeşit yaparak sunarım.Bu yağmurlu cumartesi sabahında çok heyecanlı olduğumdan uyku tutmadı sabah erkenden kalktım ve bu mis gibi kokan pankekleri hazırladım vaktim o kadar fazlaydıki bir sürü de fotoğraf çektim.Heyecanlı olmama gelirsek de ufak bir operasyon geçirdim.Bileğimde ne idi belirsiz ufacık bir şey çıkınca doktora gittim ve bugün minik bir operasyonla aldılar ve nur topu gibi 3-4 tane dikişim oldu.Şimdi biraz acım ve ağrım var .Bu da geçecek inşallah,sadece pataloji sonucu beni meraklandırıyor.Umarım birşey yoktur .
Gelelim pankek tarifine ,çocukların pek bir hoşuna gidiyor, bir de Tchibo ' dan aldığım sahanda yumurta yapmak için kullandığım kalıplarla şekillendirdim.Tahmin edersiniz ki böylesi pek hoşlanırına gidiyor.
Bu ölçüleri kalabalıkken kullanıyorum ,biz bize, yani iki buçuk kişilik yapacaksam eğer ,yarısını kullanıyorum.Afiyet bal şeker olsun şimdiden,herkese iyi hafta sonları.

Pankek

Malzemeler ;
  • 2 su bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2 kahve fincanı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 2 adet yumurta
  • 60 gr.Becel (oda ısısında)
  • 1,5 su bardağı süt
  • bir tutam tuz

Yapılışı ;

  • Tüm malzemeleri çukur bir kapta çırpma teliyle iyice karıştırın.Küçük teflon bir tavaya fındık kadar yağ koyup kızdırın ve hamurdan küçük bir kepçe yardımıyla alın ve tavaya dökün.Önlü arkalı pişirin.Tavaya ,her hamur koyuşunuzda fındık kadar yağ eklemeyi ihmal etmeyin.
  • Pankekler soğuyunca üzerine kaymak,istediğiniz meyveleri(en çok ananas,muz ,kivi ve çilek yakışıyor) bal sürüp diğer pankeki üzerine kapatıyoruz ve pankek sandviçleri elde diyoruz. Ya da hiç birşey sürmeden ,üzerlerine koymadan da çok lezzetli oluyorlar

Afiyet olsun.

5 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

sedacım öncelikle geçmiş olsun acil şifalar dilerim kendini yormuşsun ama harika olmuş pankek malzemeleri wafel malzemesiyle aynı gibi şekil farklı mutlu pazarlar

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacığım önce çok geçmiş olsun.Sonuçların temiz çıkacak inşallah iyi düşün ki iyi olsun.Pankeklerde harika görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.Mine

Unknown dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun canım inşaallah sonuç iyi çıkar (AMİİİN)
pankekler çiçek açmış ellerine sağlık şık bir görüntü olmuş bende bazen yaparım ama birdahaki sefere çiçek ve kalp kalıplarla yapıcam fikir için teşekkürler sevgiler☺

Narince dedi ki...

Geçmiş olsun, sonuçlarda da bir sorun çıkmaz umarım. Ben de bu sabah uyuyamadım, altı buçukta kalktım. Bir güzel bazlama mayaladım kahvaltıya, sıcak sıcak. Pankekler çok şık, ellerine sağlık sevgili Seda.

Mimosa Café dedi ki...

ay kaç zamandır benim de aklımda böyle birşey yapmak vardı, bir türlü fırsat bulamadım! harika olmuş sedacım eline sağlık.

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails