9 Şubat 2010 Salı

Zencefilli Kek ve II.Mim...

























Zencefilli Kek

Malzemeler ;
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağından biraz eksik sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 adet portakal kabuğu rendesi
  • 1 küçük kase iri dövülmüş ceviz içi

Yapılışı ;

  • Oda ısısındaki yumurtaları bir kaba kırıp üzerine toz şeker ekleyin ve krema kıvamına gelene kadar çırpın.Sırasıyla süt ve sıvıyağ koyun.
  • Zencefil ,tarçın ve vanilayayı ekleyin.Rendelenmiş portakal kabuğunu da ekleyip mikserin ayarını düşürün.Elenmiş un ve kabartma tozunu koyup mikserin en düşük kademesinde bir iki defa karışırıp cevizleri ekleyin.
  • Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbınıza döküp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 45 dakika kadar pişirin.Kalıpta soğutup servis tabağına yerleştirin.

Afiyet olsun.

vee sevgili Japon Çekirdeği beni mimlemiş :) neler mi sormuş ;
1-Bloğunuzu ne zaman açtınız ?


Eylül 2009

2-Bloğunuzda işlediğiniz konular nelerdir?


Daha çok mutfaktaki anılarımı ve tariflerimi ama bir sınırlamam yok bu hususta.İçimden ne geliyorsa yazıyorum o an.Bazen yazmak bile gelmiyor o zaman da yazmıyorum:)

3-Bloğunuzla ilgili düşünceleriz?


İlgi fakiri ,sürekli ilgilenmemi istiyor .Bir gün bile ona bakmadan edemiyorum ,bana da çok alışkanlık yaptı.Blog arkadaşlarım ne yapmış ne eklemiş onları da merak ediyorum ve ne o bensiz ne de ben onsuz yapamıyoruz artık :)

4-Bloğunuzda yazdığınız ilk yazı hangisidir?


''İrmikli Açılış ''

5-Sizi izlemeye alan ilk kişi kimdi?


Sevgili Burçin

6-İlk yorumu yazan kişi kimdi?


Sevgili Burçin

7-En çok yorum alan yazınız hangisi?

Tiramisu

8-Beğenildiğini düşündüğünüz yazınız?

Zor soru ,istatistiklere bakarsak Muzlu Alman Pastası başlıklı tarifim

9-Tarafınızdan düzenlenen etkinlik var mı?

yok yok ben daha yeni alışıyorum blog dünyasına, ev sahipliği yapacak konumda değilim henüz :)

10-Katıldığınız etkinlikler?

http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ ,http://www.japoncekirdegi.blogspot.com/ ,http://www.tuzbiberdergisi.com, Düşbahçesi', http://www.pembetatlar.blogspot.com/

11-1OO'ün katlarında ki üyeleriniz ?

üye sayım 100'ü aşmadı daha.

12-Toplam yazı adediniz?

Bakıyorum hemen....96 adet .

13-Her gün ziyaret ettiğiniz arkadaşlarınız?

İzlediklerim ve kayıtlı tüm arkadaşlarımı vaktim olduğu sürece hergün bakmayaçalışıyorum

14-Bloğunuzun size kazandırdıkları nelerdir?

Güzel ,samimi,içten arkadaşlar ...

13 yorum:

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Kek nefis gorunuyor ellerine saglik!!

birsence dedi ki...

nefis bir kek olmuş ellerine sağlık canım...

*****

bu ay YE ETKİNLİKLERİnin ev sahibeliğini ben yapıyorum..Davet yemekleri konulu etkinliğime katılımını bekliyorum ....

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Kek enfes bir görüntüye sahip..Ellerine sağlık..

Blog ailemizde olmandan mutluyum iyi ki varsın..

Sevgilerle...

Sevil Şahin dedi ki...

sedacım
canım ellerine saglık nefis olmuş
afiyet bal olsun
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

seda hanımm harikasıonız yine kekiniz harika olmuşşş

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

zencefili kekde hiç denemedim.tadını merak etim.ellerine sağlık nefis görünüyor.ayrıca bu tür mimlerle mesajlaştığımız arkadaşları da tanımak çok hoş.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım kek çok güzel olmuş,kalplere bayıldım.Ellerine sağlık,sevgi ve saygılarrrrrr.....

susamcorekotuFeriha dedi ki...

KEKİN GÖRÜNTÜSÜ BİLE YETER CEZBEDİCİ OLMUŞ ŞİFA OLSUN CANIM

Hatice dedi ki...

Sedacım kek nefis görünüyor, diğer lezzetler de öyle, ellerine sağlık...
Ayrıca minik prensese sağlıklı, mutlu yıllar dilerim:)
sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Kekisslemesine llerine sağlık canım sebi daha yakından tanımak çok güzel...

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. tarçın ve zençefilli keklere bayılırım ben:)
sevgiler...

Yemekbahane dedi ki...

Kek süper kabarmış canım ellerine sağlık
sevgiler
müge

Unknown dedi ki...

Merhaba
zencefilli kek tarifi ararken sitene rastladım.Tarifi deneyeceğim ellerine sağlık..

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails