10 Kasım 2014 Pazartesi

Aşure










Hep diyorum kendime sadece Muharrem ayında değil canım çektikçe pişireceğim seni aşure.Ama olmuyor...Her sene aynı cümle ama hep sözde kalıyor.Neden bilemedim zira annemde bu ay dışında hiçbir zaman pişirmemiştir.O yüzden de çok kurcalamıyorum artık :) Koca bir tencere kaynattım bu senede, konu-komşu herkese yetti şükürler olsun .Pişirirkende bol bol dualar okuyarak ve bereketli bir yıl olmasını dileyerek yaptım. Evlerimizde bereketimiz çok ,herkese hayırlı olsun :)











Aşure


Malzemeler ;


. 1 kase aşurelik buğday
. 1 kase nohut
. 1 kase kuru fasülye
. kuru üzüm (iki çeşit kullandım siyah ve sultan üzümü) ,kuru kayısı ,kuru incir ,
. 1 adet portakal kabuğu rendesi
. 2 paket vanilya
. bir kaç damla limon suyu
. Yeteri kadar toz şeker ve su
. üzerine nar ,tarçın hindistan cevizi ,dolmalık fıstık,üzüm ,fındık



Yapılışı ;


. Bir gece önceden aşurelik buğday ,nohut ve kuru fasülyeyi suda ıslatın. Ertesi sabah nohut ve fasülyenin sularını süzerek ayrı ayrı tencerelere koyup yeni su ekleyerek haşlayın.Haşlanan nohut ve kuru fasülyeyi süzün.Islattığınız aşurelik buğdayı akan suyun altında iyice yıkayın ta ki süzdüğünüz su berraklaşana dek. Aşure yapacağınız tencereye iyice yıkanmış olan buğdayı koyup ağzına kadar temiz su ile doldurun.Buğdayı yumuşayıncaya kadar kaynatın .İyice yumuşayan buğdayın içine önceden haşladığınız fasülye ve nohutu katarak birlikte pişirin.

. Bu arada kuru üzümleri ,kuru kayısı ve kuru inciri iyice yıkayın.İncir ve kayısıları küçük parçalara kesin.İyice özdeşleşen buğday ,nohut ve fasülyenin içine üzümleri küçük doğranan kayısıları atıp beraberce pişmeye bırakın.Bu arada aşurenin suyunu kontrol edin eğer azalma yapıyorsa sıcak su ekleyebilirsiniz.

.İyice pişen malzemelerin içine güzel bir aroma vermesi için eğer sizde seviyorsanız (zorunlu değil) bir adet portakal kabuğunu rendeleyebilirsiniz.Bir kaç damla da limon suyu sıkabilirsiniz.İnmeye yakın toz şekerini de ekleyip biraz daha pişirin.Şeker ölçüsü vermedim burada tat size kalmış ...Kuru meyvelerinde tatlı olduğunu gözden kaçırmayın şeker ilavenizi ona göre ayarlayın derim :) Bu aşamada en son minik doğranmış incirleri ekleyin.İncirleri ilk başta koymayın ki aşureyi karartmasın.:)

. En son ocağı kapatınca iki paket vanilyayı da ekleyip iyice karıştırın.Bu aşamada gül suyu da ilave edebilirsiniz ,tabi bu da yine sizin damak tadınıza kalmış,kesinlikle mecburi değil :)

.Ocaktan aldığımız aşureyi alttan üsten karıştırarak kaselere paylaştırın.Üzeri için arzu ettiğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.Ben nar ,dolmalık fıstık,fındık,kırık fındık,tarçın ,hindistan cevizi ve ceviz koydum.Siz nasıl isterseniz o şekilde süsleyebilirsiniz.Oda sıcaklığına gelince buzdolabında soğuttuktan sonra afiyetle sevdiklerinizle paylaşabilirsiniz.



Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails