18 Ekim 2010 Pazartesi

Elmalı Turta
















Pazardan aldığım müthiş elmalarla yaptığım lezzetlimi lezzetli bir turta tarifi vereceğim sizlere .Uzun uzun aralar vererek kayıt giriyorum buaralar bloguma ,kasımda gireceğim benim için çok önemli olan mesleki bir sınav var ve ona hazırlanıyorum.Dolayısıyla yeni şeyler yapmaya pek fırsatım olmuyor .Şu sınavı bir başarıyla atlatayım ,ozaman daha sık mutfağa gireceğim :) hepinize iyi bir hafta diliyorum.

Elmalı Turta

Malzemeler ;

Hamur için ;
  • 250 gr.becel zeytinyağlı margarin
  • 2 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya ve kabartma tozu
  • bir tutam tuz
  • aldığı kadar un

İçi için ;

  • 4 adet orta boy elma
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı ;

  • Margarini eritip ılıtın.Yoğurma kabına erimiş margarini,şekeri koyup karıştırın.Yumurtaları ekleyip karıştırmaya devam edin.Elenmiş unu azar azar ilave ederek ekleyin.Kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyin.Çok yumuşak olmayan özlü bir hamur elde edin.Hamurun yarısından biraz fazlasını yağlanmış tart kalıbına yerleştirin.Diğer yarısını folyoya sarıp buzlukta bekletin.
  • Elmaların kabuklarını soyun ve rendeleyin.Şekerle birlikte küçük bir tavada suyunu çekip marmelat haline gelene kadar pişirin.Ocağın altını kapatınca tarçını ekleyin ve soğutun.
  • Soğuyan elmalı harcı hamurun üzerine eşit şekilde yayın.Buzluktaki hamurun diğer yarısını harcın üzerine rendeleyin.Önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında pişirin.Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun.

24 yorum:

Unknown dedi ki...

Sedacım elmadan ve onunla yapılan tüm lezzetlerden asla bıkmam.Ellerine
sağlık enfes olmuş çok öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canım,ellerine sağlık,harika olmuş turtan..Ayrıca sınavında başarılar diliyorum..Rabbim yar ve yardımcın olsun..Mutlu haftalar..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

elma olur da nefis olmaz mı
ellerine sağlık arkadaşım harika olmuş

Unknown dedi ki...

Sedacığım ve şirinim nasılmış bakayım?:D
elmalı turta her zaman çay saati hazırlıklarında tercih edilebilecek klasik bir tarif ve lezizdir ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım sana sınavında başarılar dilerim Allah yüreğine göre versin:)
hayırlı geceler sevgiler minişi öp:X

Unknown dedi ki...

Sedacım ellerine sağlık çok güzel görünüyor çok severim sınav için de başarılar dilerim

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacığım minişle sınava hazırlanmak zordur Allah kolaylık versin. Tartın ise harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Tıpkı krümel torte gibi olmuş canım..Kimbilir nasıl nefistir..Ellerine sağlık canım Seda'cığım..Minnoşum da sevdi mi?Keşke ben de o'na sevdiği bir şeylerden yapıp ikram edebilsem..


Öpüyorum sizleri..Sevgiler..

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş gerçekten elinize sağlık sınavda da başarılar dilerim :)
sevgiler
seval

Adsız dedi ki...

eN AZ ELMALAR KADAR LEZZETLI OLMUS TURTA;ELINE SAGLIK.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

sedacım eline sağlık elmalı tatlar mükemmel oluyor şifa olsun sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor sınavda başarılar dilerim.

lezzet-i mekan dedi ki...

çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, zaten görüntü lezzetini anlatıyor, güzel bir hafta diliyorum, sevgiler.

Behiye Sönmez dedi ki...

Sedacım sınavında başarılar :)

havalar serinleyince meyveli ve tarçınlı lezzetler daha bir keyifli oluyor..ellerine sağlık

afiyet olsun :)

Şehnaz dedi ki...

bu elmalı tartları çok seviyorum..muhteşem görünüyor..ellerine sağlık sedacım...

Unknown dedi ki...

sınavında şimdiden başarılar diliyorum.ellerine saglık.

Mimosa Café dedi ki...

merhaba sedacım. uzun zamandır görüşemedik. turtan harika görünüyor.
mi kokusu buralara kadar geldi. sevgiyle.

kalpkurabiye dedi ki...

seda hanım sınavda başarılar diliyorumm:))
bu tar size büyüükk bir moral olacak eminim:))
bir de samimi yorumunuz için çok teşekkür ederimm:)) ziyadesi ile sevindim:))
mutlu günler:)

Saglıklımutfak dedi ki...

Şimdiden başarılar canım ve eline sağlık mis gibi

Narince dedi ki...

Ben de aynen böyle yaparım, ama içine kuru meyvelerden kayısı üzüm ne varsa ceviz fındık katar katıştırırım. Ellerine sağlık Seda.

LEZZETİKRAM dedi ki...

Gül ablam ,miniş çok sevdi, zaten yaparkende çok yardımı dokundu :) inş.kısmet olurda birgün senin yaptığın güzel keklerden yer:)
canım arkadaşlarım sizlerede ayrıca teşekkürler ediyorum yorumlarınız ve başarı dilekleriniz için ,

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sedacim yorumun icin tesekkürler.Bilhassa etkinligime katilma istegin beni cok mutlu etti.
Bu arada bende sana basarilar diliyor berlinden sevgilerimi yolluyorum.SERAP

Birsel ve İrem dedi ki...

Süper görünüyor, ellerine sağlık. Şimdi bir dilim olsaydı.... Afiyetler olsun.
Sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık bayılırım elmalı turtaya:)

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuştur kesin
ellerine sağlık canım elma tarçın ceviz üçlüsüne bayılırım:)))

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails