14 Aralık 2013 Cumartesi

Sıcak Şarap (Glühwein)













Kış tüm yurtta hissediliyorken içimiz ısıtacak hatta boğaz ağrılarına bile iyi gelebilecek bir tarif paylaşacağım.Öyle mis baharatlar meyveler varki içinde ...Gülo annemde görmüş,aklıma düşmüş, kar yağıp soğuklar bastırınca hemen yapıp içimizi ısıtalım dedim.Ellerimizde kupalarımızla cam kenarında, kar yağışını izlemek sevgilimle ,paha biçilemez ...
Nasıl mı yaptım ?Öncelikle orta kalite bir kırmızı şarap aldım.Büyük bir cezveye bir bardak su ,yarım çay bardağı şeker koyup erittim.İçine 5-6 adet kakule ,5- 6 adet karanfil ,2 çubuk tarçın atıp kaynattım ve soğuttum.Soğuk baharatlı suyu büyükçe bir tencereye aldım (baharatlarıyla beraber),1 orta boy portakal ,yarım limon ve bir adet elma kabuğunu ekledim.Üzerine kırmızı şarabı ekledim.Ocağın en kısık sevyesinde (asla kaynamayacak,yoksa alkolü uçar) karışımı ısıttım.Ocaktan aldıktan sonra tel bir süzgeç ve onun altına da ince bir tülbent koyarak sürahiye süzdüm. Kupalarımıza servis ederek sıcacık tükettik.

Afiyet olsun ,

İyi pazarlar :)






1 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım sıcak şarabını afiyetle iç çok güzel görünüyor ellerine sağlık

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails