29 Kasım 2011 Salı

Yalancı Paça Çorbası


















Sevgilime yaptım bu çorbayı ,biliyorum hiç de romantik bir yemek değil.Hatta bol sarımsaklı ve bol kokulu .Ama işte aşk bu, herhaliyle sevilmeli ...
Çok sevdiğim bir aile dostumuz yapardı bu çorbayı.İlk onda yeme fırsatı bulmuş ,çok beğenmiştim.Uzun zaman geçti bu tarifi öğreneli .O gün bugün yaparım sevgiliye .En sevdiği kısmı ise tereyağını ve pul biberi tavada kızdırdıktan sonra çorbanın üzerine dökerken çıkardığı ses ve o mis tereyağ kokusu .afiyetler olsun












Yalancı Paça Çorbası

Malzemeler ;
. 150-200 gr.bütün kuzu eti
. 6-7 su bardağı su

terbiye için ;
. 1 adet yumurta
. 1 çorba kaşığı un
. 1 çay bardağına yakın sirke
. 5-6 diş sarımsak

üzerine ;
. tereyağ ve pulbiber


Yapılışı ;

. Kuzu etini ve suyu düdüklü tencereye koyup pişirin.Eti ince ince didikleyip başka bir tencereye suyu ile birlikte alın.Terbiye için büyük bir kasede un ve yumurtayı iyice çırpın.Sirke ve ezilmiş sarımsağı ekleyip çorbanın suyundan bir kepçe alın ve karıştırın.Terbiyeyi yavaş yavaş ve bir taraftan da karıştırarak çorbaya ekleyin.Kısık ateşte birkaç dakika kaynatın ve ocaktan alın.Üzeri için tereyağını eritip pulbiber ekleyin.Servis yaparken çorbanın üzerine gezdirin .


Afiyet olsun.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Seda'cım ellerine sağlık çorba süper şifa niyetine öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık paça yemem ama bunu affetmem:)
sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

aman yalacısı olsun canım.gerçeğini hayatta yiyemem zaten.ellerine sağlık.yalancısı harika görünüyor.sevgiler.

Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım şahane görünüyor, sevgiler.. Tarifkolik..

kalpkurabiye dedi ki...

ah bu aşk neşer yaptırır insana mesela ben işkembe şle yoğun bir birliktelik yaşadım eşim için:) ama gerçek paça yookk o kadar da değil ama yarın bu çorbayı yapayım ben.
zira nefis görünüyor seda hanım ellerinize sağlık..

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu tarifini aldım canım çünkü benim secgilimde sever ama malum sarımsaklı olmasında dolayı yapmam bende:) Ama dediğin gibi aşk bu . yapayım bende. ellerine sağlık:)

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails