5 Ekim 2011 Çarşamba

Çatal Çörek











Mis gibi bir çayın yanına bu çatal çöreklere hayır demem mümkün değil:)Okula giderken sokak simitçilerinden alırdım,ayrı severim ben bu çörekleri.Pişerken de eve yayılan mahlep kokusuna bayılıyorum .Heryere yayılan bu koku hiiiiç bitmesin istiyorum.









Çatal Çörek

Malzemeler ;

. 125 gr.yumuşak margarin(Becel zeytinyağlı kullandım)
. 2 çorba kaşığı sıvıyağ
. 2 çorba kaşığı yoğurt
. 2 çorba kaşığı toz şeker
. 2 tatlı kaşığı mahlep
. 1 tatlı kaşığı tuz (silme )
. 2 ,5 - 3 su bardağı un
. 1 paket kabartma tozu


Yapılışı ;

. Bütün malzemeleri karıştırma kabına koyup iyice yoğurun.Hamuru 12 eşit parçaya bölün. Her birini elinizle rulo şeklinde yapıp çatal şekli verin.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin ve üzerine yumurta sarısı sürün.Üzerlerine çörek otu serpin.Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.



Afiyet olsun :)

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım bayılırım çatal çöreğe ellerine
sağlık öpüyorum.

LeylaK dedi ki...

mis miss, tatlı şeyler bulmak kolay da tuzlularda sıkıntım var, bu bir seçenek :) ellerine sağlık.


Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bende bayılırım bu çöreklere özellikle mahlebin o güzel kokusuna
ellerine sağlık arkadaşım

mndlna dedi ki...

Mis gibi koktu di mi yaparken... Ohh ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

2 tane olsaydı sabah kahvaltısına ellerine sağlık Sedacım

mutfagabuyrun dedi ki...

kıyır kıyır çayla harika gider.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

şimdi çay içip blogları gezerken 1 tane oluverseydı çayımın yanında ne güzel olurdu :)

ellerinize sağlık,sevgiler:)

Hayatın Tatları dedi ki...

mahlep kokusuna bayılırım. ellerine sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

kesinlikle aynı fikirdeyim..
eve yayılan o koku hiiçç bitmemeli:))
ellerinize sağlık:))

Unknown dedi ki...

Missss gıbı kokusu buralara kadar geldı.ellerıne saglık canım.

Lezzet Karnavalı dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR,ELİNİZE SAĞLIK:) BEN DE GEÇEN GÜN YAPTIM,MAHLEP YOKTU YERİNE DR. OETKER'İN ÇEŞNİLİ KABARTMA TOZUNU KULLANDIM,ÇOK GÜZEL OLDU,TAVSİYE EDERİM..

YeMeK vAkTi dedi ki...

ooo mis gibi mahlep kokulu çatallar ne çok yapardı annem ben hiç yapmadım ama.Ellerine sağlık canımmmm

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu lezzetleri sevmemin en büyük nedeni mahlep e olan düşkünlüğüm. Ellerine sağlık canım. sevgiler

Öznur dedi ki...

Bende bayılırım deneyeceğim birgün inş, ellerine sağlık canım.. Tarifkolik..

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails