15 Haziran 2010 Salı

Tahinli Mini Çörekler





























Çay yanına müthiş atıştırmalık oldu bunlar ,şiddetle tavsiye ediyorum özellikle ılındıklarında.
ve eğer kabul ederse tarifimi sevgili http://www.papatya68.blogspot.com/ gönderiyorum ve etkinlikte kendisine başarılar diliyorum.
Tahinli Mini Çörekler

Malzemeler ;
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 100 gr. eritilmiş tereyağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket instant maya
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • aldığı kadar un

arası için ;

  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 su bardağı ince çekilmiş ceviz içi
  • yeteri kadar tahin ve toz şeker

Yapılışı

  • Öncelikle tereyağını eritip ılınmaya bırakın.Hamur için gerekli diğer malzemelerle birlikte ılınmış yağı karıştırma kabına alıp özlü bir hamur olana kadar yoğurun.Hamur ele yapışmayan ve yumuşak bir hamur olmalı.Üzerini örtüp yarım saat kadar dinlendirin.
  • Dinlenmiş hamuru üç eşit parçaya ayırın ve herbir parçayı merdane ile dikdörtgen şekil verin.
  • Üzerine ikişer çorba kaşığı kadar tahin ve toz şekeri serpin.Bir çorba kaşığı kuru üzüm ve ceviz içi koyup rulo şeklinde sarın.İki parmak kalınlığında yuvarlaklar kesip yağlı kağıt serili tepsiye dizin.Diğer hamurlarada aynı işlemi uygulayın.Birkaç dakika kadar tepside mayalandırıp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

tabiki kabul ederim Sedacığım ellerine sağlık canım prensese geçmiş olsun inşaallah çabuk iyileşir hemen ekliyorum tarifini sevgiyle kal kardeşim:)

lezzet-i mekan dedi ki...

çok güzel görünüyor, bayılırım tahin kokulu şeylere ellerine sağlık canım, iyi geceler dilerim sevgiler.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım muhteşem olmuş.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok ama çokkkkk nefis görünüyor Seda'cığım..Ellerine sağlık canım..Öpüyorum seni ve tatlı kızını..Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Senin de ellerine saglik canim benim.... Tahin girince isin icine gercekten lezzete lezzet katiyor, afiyetler olsun yiyen herkeslere....

Saglıklımutfak dedi ki...

Senin bu Tahinli lezzetlerin beni mest ediyor Seda'cım . Bunu da deneyeceğim. Eline sağlık sevgiler.

Unknown dedi ki...

tahinli tatlar çok leziz oluyor bir de içine üzüm koymuşsun muhteşem ellerine saglık.

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık.

ceydabural dedi ki...

tahinli tatlılara bayılan biri olarak not aldım tarifi :) ellerine sağlık

CADI KIZIN DIRDIRI.. dedi ki...

herşey çook güzel ellerıne sağlık .. bu arada ben sizi ekledim sizde beni eklerseniz sevinirim:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok güzel olmuş,ellerine sağlık,sevgilerrrrr....

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Seda,
Ellerine sağlık, tahinli çörekler nefis görünüyor.
***************
Hastalara şifa,borçlulara eda,kimsesizlere hami,muhtaca dost eli,
Küslere barış,işsize iş,mekanı olmayana hayırlı mekan,
Evladı olmayana hayırlı evlad,rızgı dar olanlara bolluk,
Sıkıntısı olanlarada hayırlı kolaylık nasib eyle YA RABBİ..!
Dualarınız kabul,kandiliniz mübarek olsun.

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor canım ellerine emeklerine sağlık
sevgilerimle hayırlı kandiller

Tümay Öztürk dedi ki...

Tahinli çöreğe bayılırım. Çok güzel gözüküyor. gerçekten hele ılınınca mükemmel:) Ellerine sağlık. İyi haftasonları...

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails