26 Aralık 2009 Cumartesi

Ekmek Makinemde İlk Ekmeğim






Geçen akşam sevgilinin elinde kocaman bir paket vardı içinden bu güzel ekmeği yapmama yardım eden harika bir ekmek makinesi çıktı.Bu aralar ekmek tarifleri sıkça yayınlanır artık ,minişe de yeni oyuncak çıktı tabii:) herkese güzel bir hafta sonu diliyorum.









İlk Ekmeğim

Malzemeler ;

750 gr.ekmek için;
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 245 ml su
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 3 çay kaşığı şeker
  • 1 çorba kaşığı süt tozu (veya süt )
  • 455 gr.un (söke özel amaçlı un kullandım)
  • 1 çay kaşığı Dr.Oetker instant maya

Yapılışı ;

  • Önce sıvılar olmak üzere makinenin kabına sırasıyla malzemeleri koyun.En üste maya gelecek şekilde olacak ve kapağını kapatın . Mayanın sıvılarla teması olmasın.İşteee hepsi bu kadar .

Afiyet olsun.

3 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım çok güzel görünüyor. Benim makinem yok ama mutlaka alacağım. makine, reçelden tut keke kadar yapıyor. Büyük kolaylık değilmi
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

LEZZETİKRAM dedi ki...

evet ,bu ne rahatlık bütün malzemeleri atıyorsun içine kendisi yoğuruyor ,mayalıyor ve de pişiriyor süper bişey. önce bir alışayımda sırasıyla kek ve reçele de gelicek sıra :)tavsiye edilir cnm
sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım hayırlı olsun makinan ekmeğinden bir parça kopardım:))

Mutlu pazarlar..:)

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails