29 Aralık 2009 Salı

Elmalı Kek








Bugün meyvaların arasında bir iki tane yumuşamaya yön tutmuş elmalar vardı.E atmak olmaz ,yemek olmaz ,bende bloglar arasında ''elmalı kek''tarifi arayışına girdim ve güzel bir tane buldum .Gelecek misafirlerime de güzel bir ikram oldu.








Elmalı Kek

Malzemeler ;
  • 100 gr.toz şeker
  • 3 adet yumurta
  • 150 gr.yoğurt
  • 350 gr.un
  • 100 ml.sıvıyağ
  • 1 paket Dr.Oetker vanilya
  • 1 tatlı kaşığı karbonat(silme )
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu (karbonatı eritmek için)
  • 3 adet elma
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı kuru üzüm(ben dolmalık üzüm kullandım)
  • 1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz içi

Yapılışı ;

  • Elmaların kabuklarını soyup küçük küçük doğrayın .Tencereye koyup yumuşamaları için pişirin.Yumuşayan elmalara tarçın ,üzümü ve cevizleri ekleyip altını kapatın.Soğuması için bir kenarda bekletin.
  • Bir kapta yoğurt ,toz şeker ve vanilyayı çırpın.Yağı ekleyip teker teker yumurtaları kırın.Her yumurtayı kırdığınızda 30 saniye kadar çırpın.Elenmiş un ve limonla inceltilmiş karbonatı ekleyip kaşıkla karıştırın.En son elmalı karışımı kaşıkla karıştırıp yağlanmış kek kalıbına dökün.
  • Önceden ısıtılımış 180 derecelik fırında 40-45 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

cok guzele benzıyooo olsa da yesek hmm..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacım eline sağlık elma, tarçın,üzüm ve cevizin girdiği kek güzel olmaz mı ? Nefistir eminim .Yeni yılda sevdiklerinle herşey gönlünce olsun.Sevgiler.Mine

Unknown dedi ki...

ellerine saglık ve şimdiden iyi yıllar diliyorum

LEZZETİKRAM dedi ki...

bende hepinizin yeni yılını kutlarım sağlıklı ,mutlu bir yıl olması dileğiyle
sevgiler

Tijen dedi ki...

Yaratıcı kadınlara bayılıyorum. Bak ne güzel işte bozulmaya yüz tutmuş malzemeler değerleniyor, çöpe gideceğine harika bir lezzete dönüşüyor!

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım oldukça güzel bir kek olmuş. Atmak yerine değerlendirmek lazım değil mi.
Ellerine sağlık canım.

Canım Yeni yılın sana ve ailene sağlık, mutluluk, başarı ve huzur getirmesini diliyorum canım.

Yeni yılın kutlu olsun

sevgilerimle

Pelin dedi ki...

Ellerinize sağlık kek nefis görünüyor.
Size ve ailenize mutlu yıllar diliyorum.
Sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

evet ,atmak yerine yeniden değerlendirmeliyiz geç de olsa bir gün günümüz insanı bunu fark edecek.bizler bilinçli olmalıyız ki evlatlarımıza örnek olalım .keşke daha fazlasını yapabilsek bugün elma yarın başka birşey
hepinizin yeni yılını en iyi dileklerimle kutluyor 2010 sağlık ,mutluluk,barış getirmesi dileğiyle
sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

elma ve tarçın zaten vazgeçilmezim elerine sağlık canım....

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Umutlar sarsın dört bir yanınızı mutluluklar serpilsin etrafınıza yeni gelen yıl size ve sevdiklerinize sağlığı , huzur u sunsun her daim.
MUTLU YILLAR
Sevgilerle … SeViL :…

Damak Tadı dedi ki...

Kekin çok nefis görünüyor Seda'cığım,ellerine sağlık tatlım..


Sağlık,mutlu çok güzel bir yıl diliyorum sana ve sevdiklerine..


Sevgiler..

Küçük Sofra dedi ki...

Ufff ellerine sağlık, Allahtan kahvaltı ettim de aç değilim :))
Ellerine sağlık...

Ban ada beklerim, seni izlemeye aldım ;)

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails