8 Aralık 2009 Salı

Yılbaşı Kurabiyelerim



















































Bu kurabiye kalıplarını Tchibo mağazalarından aldığımdan günden beri bu kurabiyeleri de yapar oldum.Vakitle ilgili bir sıkıntımda yoktu bu akşam bunları yaparken.Bu resim bolluğunun sebebi bu yüzden :) vakti bol bulunca deklanşöre basmaktan alamadım kendimi .Minişimin elleri de değdi bu kurabiyelere ,bu yüzden lezzet değerleri iki katına çıktı .Hamuru, O uyurken yapıp dinlenmesi için buzdolabında bekletmiştim.Yapım aşamasına çoktaaan uyanmıştı sevgili kızım.


Tarif her zamanki kullandığımdan biraz farklı ve sevgili Mine'nin sitesinden ...(bazı değişiklikler yapılarak ) ve bu ratifi http://www.tuzbiberdergisi.com dergisinin Yılbaşı Sofraları etkinliğine gönderiyorum.

Yılbaşı Kurabiyeleri

Malzemeler ;

  • 120 gr.yumuşak margarin
  • 220 gr.un
  • 60 gr.pudra şekeri
  • 2 çorba kaşığı krema
  • 1 paket vanilya

Arasına ;

  • Böğürtlen reçeli

Yapılışı ;

  • Bir kaba hamur malzemelerinin hepsini koyup yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur olana kadar yoğurun.Hamuru folyo kağıdına sarıp yaklaşık 1 saat kadar buzdolabında dinlendirin.
  • Buzdolabından çıkardığınız hamuru folyo kağıdının arasında bir merdane yardımıyla 1,5 cm kalınlığında açın ve kurabiye kalıplarıyla kesin.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri pembeleşene kadar pişirin.
  • Pişen hamurları fırından çıkarıp soğumasını bekleyin.Aralarına böğürtlen reçeli sürüp üzerini ortası delik olan kurabiyeyle kapatın.Servis tabağına yerleştirin ve kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpin.


Afiyet olsun.

4 yorum:

Oya dedi ki...

tatları Seda ablacım ve minik Göksu kadar harikaydı :)

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Çok güzel bir görüntüsü var. Ekrandan alıp yiyesim geldi. Ellerine sağlık...

Pembe Tatlar dedi ki...

ooo canım ben bu kurabişleri yememmi:))

Mimosa Café dedi ki...

Çok harika olmuş. ben de daha önce damak tadı gül'den aldığım tarifle yapmıştım volkan kurabiyesi deniliyordu sanırım. ellerine sağlık.

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails