7 Aralık 2009 Pazartesi

Portakallı Muhallebi


























Bu akşamki dişçiyle randevumdan sonra bu muhallebiler iyi geldi.Yaparken bu akşam yiyemiyeceğimi düşünüyordum .Dişçiden sonra pek birşey yiyip içmek mümkün değil ,o aletlerin sesi ve o anesteziden sonraki ağzımın hali pek tat kaldırmaz oluyor .Ama bu akşam ne anestezi vardı ne de o kadar çok işlem :))Eve biraz geç gelince yemek ve masa hazırlamak da vaktimi aldı.Ben bunlarla uğraşırken sevgilimde bu güzel fotoları çekmiş benim için.



Portakallı Muhallebi


Malzemeler ;
  • 1 litre süt
  • 1 çorba kaşığı pirinç unu
  • 1 çorba kaşığı un
  • 3 yumurta sarısı
  • 1 adet portakal kabuğu ve suyu
  • 1 su bardağı toz şeker

Yapılışı ;

  • Portakalın kabuğunu rendeleyip tencereye koyalım ve portakalın suyunu sıkın, bir kenera ayırın.
  • Rende yaptığınız tencereye portakalın suyu hariç diğer tüm muhallebi malzemeleri koyup çırpma teliyle sürekli karıştırarak orta ateşte pişirin.
  • Muhallebi kıvamına geldiğinde ocaktan alıp portakal suyunu ekleyip karıştıralım ve kaselere boşaltın.Oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabında en az 1 saat bekletin .
  • Soğuk servis yapın.

Afiyet olsun .





3 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Geçmiş olsun canım. Diş acısını bilirim. Çok şükür bir sıkntı yok şu aralar:)))
Muhallebi tam çocuklara göre olmuş. Vitamin kaynağı.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Tijen dedi ki...

Kahvaltıcı minişi öper misin benim için? (Geçmiş olsun bu arada!)

LEZZETİKRAM dedi ki...

ah öpmezmiyim kocaman öptüm sizin yerinize ,çok teşekkür ederim ayrıca:)

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails