6 Aralık 2010 Pazartesi

Cevizli Kadayıf Dolması



















Kötü bir haftasonu oldu benim için, merakla beklediğim sınav sonucum açıklandı.Maalesef iki puanla kazanamadım.Sonuca itiraz dilekçemi gönderdim bugünde .O da birkaç güne açıklanır.Ama ben şimdiden Mart 2011 'deki sınava çalışmaya başladım bile ...
Üzgünüm ,mutsuzum .Şimdi, yeniden aynı strese nasıl katlanırım bilmiyorum düşündükçe mideme kramplar giriyor.Kendimi bugün, bu tatlıya verdim doyasıya yedim, mutlu olabilmek için ;)


Cevizli Kadayıf Dolması

Malzemeler ;
  • 300-350 gr.tel kadayıf
  • 1 kase iri çekilmiş ceviz içi
  • yeteri kadar tereyağ

Şerbeti için ;

  • 3 su bardağı toz şeker,
  • 3 su bardağı su
  • 1 çorba kaşığı limon suyu

Yapılışı ;

  • Şerbet için şeker ve suyu bir tencereye koyup kaynatın.Ocaktan almaya yakın limon suyunu ekleyin ve birkaç dakika daha kaynadıktan sonra soğuması için bir kenara alın.
  • Tel kadayıftan avuç içinize sığacak kadar parça alıp üzerine ceviz içini yerleştirin.Dolma sarar gibi sıkıca sarın.Yağlanmış fırın kabına yerleştirin.Kadayıf bitene kadar işlemi tekrar edin.Her birinin üzerine bir çay kaşığı kadar tereyağ koyup önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında nar gibi kızartın.
  • Kadayıfları fırından alıp ilk sıcaklığı gidince kepçeyle üzerlerine şerbeti dökün.Soğuduktan sonra üzerine toz yeşil fıstık serpin .

Afiyet olsun.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım vardır her şerde bir hayır sen gönlünü ferah tat.İllaki bir şekilde
sonuç alırsın kadayıf enfes ellerine
sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canın sağolsun Seda çalışır yaparsın sıkma canını Allah başka dert vermesin bu arada ye rahatla valla olsa ben de yemek isterdim ellerine sağlık

Nehir Butik Pasta dedi ki...

hay Allah sınavı kazanamadığına üzüldüm ne diyeceğimi bilemedim:(
tatlı nefis olmuş ellerine sağlık Sedacım tatlı mutluluk verir ama sen genede ölçüyü kaçırma derim
öpüyorum seni

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacığım çok üzüldüm canını sıkma lütfen başka bir şey gelmiyor elden tatlın nefis kadayıf annemin favori bayram tatlısıdır ellerine sağlık sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Sınavın kötü geçmesine üzüldüm ama canın sağolsun inşallah bir sonrakinde başarılı olursun. Tatlın süper olmuş ellerine sağlık canım.

Saglıklımutfak dedi ki...

Öncelikle ellerine sağlık. Üzülme tatlım sen başarırsın ben buna inanıyorum. Hayırlı bir günü vardır elbet :)

mutfagabuyrun dedi ki...

herşeyde bir hayır vardır canım benim.üzülme.insallah birdaki sınavda verirsin.tatlı harika olmuş.ellerine sağlık.

Birsel ve İrem dedi ki...

Kadayıf çok güzel, ellerine sağlık. Tatlı yiyelim, tatlı düşünelim, herşey tatlı olsun:))
Sevgilerimle...

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım ya çok üzüldüm sadece 2 puanla kaçırmana. Ama bunca işin, evin arasında bile bence bu büyük bir başarı. Bence üzülme. her işte bir hayır vardır belki seneye daha iyi olacak. Bu kadayıf dolmasını da bu üzüntüyle yaptıysan sevinçli zamanlarında neler olacak demek ki:)Gerçi biliyorum zaten. Ellerine sağlık canım:)

Şehnaz dedi ki...

SEDACIM ELLERİNE SAĞLIK..HARİKA GÖRÜNÜYOR..

yemekbiraşk dedi ki...

sağlık olsun bu kadar üzülme bencede her işte bir hayır vardır kadayıflarda muhteşem olmuş:)
sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

sedacım canım üzülme herşey olucagına varır inş. bir sonraki sene kazanırsın
tatlında nefis olmuş ellerine sağlık
afiyet bal olsun

kalpkurabiye dedi ki...

Seda Hanım çok üzüldüm.. ama siz fazla üzülmeyin canınız sağolsun.. seneye umarım herşey istediğiniz gibi olur..
tatlınız nefis kesin tüümm üzüntünüzü almıştır:D

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım inşallah marttakin kazanırsın,hiç üzülme,
tatlı nefis ellerine sağlık
çok öpüyorum canım

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails