9 Aralık 2009 Çarşamba

Muzlu Alman Pastası






























































































Sevgilimin buluşması vardı bugün arkadaşlarıyla.Minişimle yalnız bir akşam geçirdik.Ama boş durmadık ,canımız pasta çekti ve girdik mutfağa .Ufaklığın eline hemen aldığı alet, un eleği:) İkea'dan almıştım pek de kullanışlı bişey .

Bu pastayı ayrıca Düşbahçesi'nin ''Pasta Süsleme Teknikleri ''adlı etkinliğine gönderiyorum .


Muzlu Alman Pastası


Malzemeler ;


Kek için ;
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı yoğurt
  • 70 gr.margarin(eritilmiş ve soğumuş)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 çay bardağı un

Krema için ;

  • 1/2 litre süt
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 3 çorba kaşığı un
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çorba kaşığı margarin

Arasına ;

  • 1 adet muz

Yapılışı ;

  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları şekerle birlikte iyice çırpın.Sırasıyla süt,yoğurt ve eritilmiş soğumuş margarini ekleyip çırpmaya devam edin.Vanilyayı ekleyin.Elenmiş unu ve kabartma tozunu birlikte koyup tahta kaşıkla karıştırın.Fırın kabınızı margarinle yağlayın ve kek hamurunu içine dökün.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.30 dakika yeterli oluyor.
  • Bu arada krema için gerekli olan malzemeleri -margarin hariç -bir tencereye alın ve orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin.İlk sıcaklığı gidince margarini de koyup mikserle çırpın.
  • Pişen keki fırından çıkarın ve nemli bir bezin üzerinde soğutun.Soğuyan keki kalıptan çıkarın.Bir bıçak yardımıyla ortasından ikiye bölün.Alt tabanı bir servis tabağına yerleştirin ve üzerine kremanın tamamını koyun.Kremanın üzerine ince muz dilimlerini yerleştirin.Kekin diğer yarısınıda muz dilimlerinin üzerine haifiçe bastırarak yerleştirin.En üste pudra şekeri eleyin.İstediğiniz bir meyveyle süsleyin.
  • Buzdolabında bir saat kadar soğutup servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.











10 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

oldukça lezzetli gözüküyor ellerine sağlık...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Merhaba, blogunuzu etkinlik sayesinde kesfetmis oldum. Pasta nefis gorunuyor, ellerinize saglik. Katilim icin de tesekkur ediyorum. Takibe alindiniz haberinz olsun:) Hollandadan sevgiler!

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Çok sade ama bir o kadar da muhteşem gözüküyor. Bayıldım çok leziz olmuştur eminim.
Ellerine sağlık... Kalıp olarak ne kullandın? bilgi verirsen sevinirim... Hafta sonu bende deneyeceğim inşaallah...
Ellerine sağlık, sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım çoooook güzel görünüyor. Çok heybetli bir duruş.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

bu aralar muzlu bir tarif arayıp duruyordum işte bu tam bana göre.ellerine saglık.

LEZZETİKRAM dedi ki...

güzel yorumlarından dolayı bütün blog arkadaşlarıma teşekkürlerimi sunuyorum.
Sibel'cim belki komik gelicek ama teflon tencere kullandım kalıp olarak.Bazen ne tepsi ne tart kalığlarını ne de kek kalıpları gözüme uygun çarpmıyor.Bende Tefal'in sapsız teflon tencereleri var .Yaklaşık 20cm çapında olan teflon tenceresiyle pişirdim.Umarım açıklayıcı olmuşumdur .:)
Bu kadar kolay bir tarifle böyle güzel bir lezzet.
sevgiler ,

Sevil Şahin dedi ki...

seda hanım bu pastayı yemeyeli ne kadar cok oldu hatırlamıyorum bile denenecekler listesine aldım
tekrar bu guzel lezzeti bana hatırlattıgın için tşk ederim canım ellerine saglık
sevgiler

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Çok açıklayıcı olmuş Seda'cım sağol... Hiç aklıma gelmemişti teflon tencere :)) Ben en iyisi kelepçeli kalıp kullanayım ne olur ne olmaz... kalıbım 26cm olur herhalde...
Tekrar ellerine sağlık...
Sevgiler,

Tuğba Agaci dedi ki...

Alman pastasına zaten bayılırım.Tarif deseniz gayet açık,hele bir de normal tencereyle yapılmış bu güzellik! E daha ne diyeyim ben bilemedim! HARİKA (:

Küçük Sofra dedi ki...

Uuufffffffff....

Başka bir şeye gerek var mı?

Ellerine sağlık canımm...

Bana da beklerim, seni izlemeye aldım ;)

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails