4 Eylül 2011 Pazar

Şeftali Konservesi - Kış Hazırlıkları











Yazın kilo kilo şeftali alırım bizim eve.Bizimkiler pek seviyor ,kışında marketlerden kompostosunu ararlar.Bu sene kendim yaptım,doğal katkısız ev yapımı.Gönlümce yedirebileceğim sevgili Miniş'ime :)Hem pasta ve keklerede rahatça koyabilirim.Canım annemde reçelini yapmış ,tarifini alıp mutlaka yayınlayacağım ;) herkese iyi haftalar diliyorum .











Şeftali Konservesi


. 2 kg.nektarin (şeftaliler sert olmalı )
. 2,5 su bardağı toz şeker
. 1 litre yakın su



Yapılışı ;

. Şeftalileri yıkadıktan sonra kabuklarını soyup resimdeki gibi küçük parçalara bölün.Çekirdeklerini ayırın.(ben hiçbir meyvanın çekirdeğini atamam ,kurutup bir yerde toprağın bir köşesine dikerim :),belki tutar değilmi?)Suyu ve şekeri bir tencereye koyup kaynatın.(şeker miktarını kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)Kaynayan suyun içine şeftalileri koyun.Meyvalar hafif yumuşayana kadar kısık ateşte kaynatın.Ocaktan alıp sıcağıyla kavanozlara paylaştırın,kapaklarını kapatıp ters çevirerek üzerine bir örtü örterek soğutun. Soğuyunca kuru ve serin bir yerde muhafaza edebilirsiniz.




Afiyet olsun



8 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm afiyet şeker olsun inşallah sağlıkla tüketin öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

bir kavonozcukda ben alabilirmiyim:) çok severim kendilerini..
sevgilerimle

mutfagabuyrun dedi ki...

miss gibi kokulu kokulu olmuştur.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Ada Deniz dedi ki...

Denemeli bu tarifi mutlaka. Ben de çok severim şeftaliyi:)))

Öznur dedi ki...

Çok hamaratsınız maşallah :) Ellerine sağlık şahane duruyor, sevgiler.. Tarifkolik..

Unknown dedi ki...

mis kokusu buralara kadar geldı,ellerıne saglık.

Adsız dedi ki...

Annem bu sene bahçenin şeftalisi ile bol bol şeftali kompostosu ve reçeli yapmış. Böyle anne eli ile yapılıp hazır gelince yapmak nasip olmuyor bana:) Ellerinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne güzel hazırlıklar..
bayılıyorum böykle olunca..
sağlık dolu her an el altında..
afiyetle yemek nasip olsun
sevgiler...

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails