16 Aralık 2011 Cuma

Zeytinyağlı Yer Elması









Görüntüsü eciş bücüş olup kendi bu kadar mı lezzetli olur.Pazarda tezgahlara çıkar çıkmaz aldım.Tabi o ara ufaklık birşey anlamadı .Eve gelip soyma işlemine başlayınca pek merak etti.Hele bir de ''elma '' adı geçince hemen tatmak istedi.Ben pişirmeden de elma gibi tüketirim. Tüm sebzeleri çiğ tüketebilirim zaten.Miniş'in çiğ hoşuna gitmedi.Hüsran...Ama portakal suyunda pişince lezzetine lezzet katıldığından prenses tabağı sildi süpürdü.Tadını merak edenlere minik bir benzetme ,kerevizi seviyorsanız yada sevebildiyseniz (ki benim kışın vazgeçilmez sebzelerimden biridir,çorbada,zeytinyağlıda ,salatada...)tadı birbirlerine çok yakın .












Zeytinyağlı Yer Elması


Malzemeler ;

. 1 kilo yer elması
. 1 adet havuç
. 2 adet ufak patates
. 1 adet iri soğan
. 2 adet portakalın suyu
. 1 adet domates
. yarım limon
. 1/2 çay bardağı zeytinyağ
. tuz
. üzeri için bir miktar dereotu




Yapılışı ;

. Yer elmalarının kabuklarını soyup kararmamaları için limonlu suda bekletin.Soğanları piyazlık doğrayıp zeytinyağıyla beraber geniş bir tencereye koyun ve kavurun.Havuçları halka halka doğrayıp ekleyin.Domatesin kabuklarını soyup küp küp doğrayın ve hepsini birlikte kavurun.Patatesleri yer elmalarının büyüklüğünde doğrayın ve yer elmalarıyla beraber tencereye alın.Limon dilimi , portakal suyu ve tuzu ekleyin ve ocağın altı kısık şekilde pişirin.Soğuyunca üzerine dereotu serpip servis edin .

Afiyet olsun

7 yorum:

Şirince Tatlar dedi ki...

Rabbimin yarattığı hiçbir şey boşuna değildir gerçekten, bende sırf görüntüsünden dolayı hiç alıp denemedim şimdi resmi görünce canım çekti eline sağlık canım..

Güloanne mutfakta dedi ki...

Günaydın görünümü çok cezbedici eminim tadıda mükemmeldir ellerine sağlık arkadaşım güzel bir hafta sonu geçirmeni diliyorum

Asuman la dedi ki...

ben pek sevmem kendilerini ama senin tabağın o kadar güzel görünüyor ki alıp pişresim geldi benim de ellerine sağlık

pembe kekik dedi ki...

Ben yer elmasını çok seviyorum ama eşim hiç sevmiyor.Öyle güzel göründü ki gözüme çok özlemişim.Ellerinize sağlık.

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Çok fena yirim :)

yemekbiraşk dedi ki...

yaa bi ben sevemedim galiba bu değerli sebzeyi tr.ye gittiğim zaman tekrar şans vericem artık nefis gözüküyor çünkü:)
sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Nasıl güzel dımı sedacim..
Çorbasına bayilmaktayim bende..

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails