7 Aralık 2011 Çarşamba

Zeytinli Mayalı Çörekler









Bazen minik prenses aldığım zeytini beğenmiyor .Yada zeytinler zamanla yumuşaya biliyor .Hal böyle olunca zeytin ezmesine dönüştürüyorum onları.Daha öncede burada tarifini yayınlamıştım İşte kahvaltı için hazırladığım ev yapımı zeytin ezmesinden bu güzel çöreklerimin arasına sürdüm.Akşam çayının yanına afiyetle yedik .











Zeytinli Mayalı Çörekler




Malzemeler ;

. 1 paket kuru maya
. 2 adet yumurta (birinin sarısını ayırın)
. 1/2 su bardağı sıvı yağ
. 1,5 çorba kaşığı toz şeker
. 1 tatlı kaşığı tuz
. 2,5 su bardağı ılık süt
. 4,5 - 5 su bardağına yakın un

Arasına ;
. eritilmiş tereyağ
. zeytin ezmesi



Yapılışı ;

. Unu yoğurma kabına koyun.Kuru maya ,toz şeker ve tuzu da ekleyip kaşıkla iyice karıştırın.Ortasını havuz gibi açıp yumurta ,ılık süt ve yağı koyup iyice yoğurun.Ele yapışmayan yumuşak bir hamur yapın.Gerekirse un ekleyebilirsiniz.Üzerini nemli bir bezle örterek sıcak bir ortamda hamur iki katı olana kadar mayalandırın.

. Mayalanmış hamuru tezgaha alıp üç eşit parçaya bölün.Tezgaha bir miktar un serpip parçalardan birini merdane yardımıyla bir cm kalınlığında dikdörtgen şeklinde açın.Arasına bir çorba kaşığı tereyağı sürün.Zeytin ezmesini de bir bıçak yardımıyla ,her yerine eşit miktarda sürüp rulo şeklinde sarın.İki parmak kalınlığında parçalar kesin ve yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirin.Diğer parçalar bitene kadar işleme devam edin.Üzerine yumurta sarısı ve çörek otu serpip önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirin.





Afiyet olsun.

10 yorum:

pasta köşesi dedi ki...

ımmmmm lezzet fotoğrafa yansımış resmen ellerine sağlık:)sevgilerimle

mutfagabuyrun dedi ki...

vayyyy.görüntüye bayıldım canım.tabloya bakar gibiyim.ellerine sağlık.öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

zeytin ezmesi ev yapımı harika olur.. çörekler keza öyle ellerine sağlık
sevgiler

lezzet-i mekan dedi ki...

çok güzel görünüyor, en kısa zamanda, yapmam lazım, bayılırım mayalı şeylere, ellerine sağlık, güzel bir hafta sonu dilerim sevgiler.

Şirince Tatlar dedi ki...

benim zeytinler de yumuşamaya başlamış güzel bir fikir, denemek istiyorum inşlh fırsat bulursam:))eline sağlık çok nefis görünüyor canımcım:)

zeymurancafe dedi ki...

harıka olmus canım kahvaltı cın harıka bır corek tarıfı ellerıne sağlık sevgıler..

durutarifler dedi ki...

Bayıldım görüntüye. Ben de bu hafta sonu zeytinli mayalı açma yapmıştım.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım şahane görünüyor sevgiler.. Tarifkolik

Unknown dedi ki...

ölçüyu ayni yapmama ragmen nerdeyse bi paket un bitti...dikkate alin derim kızlar

LEZZETİKRAM dedi ki...

Esra Hanim yapilis kisminda gerekli olursa un ekleyiniz diye not dusmustum zaten,ilginize tesekkur ederim ,sevgiler .

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails