5 Aralık 2011 Pazartesi

Sacda Gözleme











Bir iki hafta önce canım abimlere kahvaltıya gittik .Ellerine sağlık nefis bir sofra hazırlamış yengem.Ne kadar görüntülemeyi unutsam da tadı damağımda ...Ufaklıklar bir araya gelince gümbürtü kopuyor bende onların en küçüğünü kollamak adına herşeyi unutup peşlerinde oluyorum.Resimler bu şekilde güme gidiyor tabi.Kahvaltı bitti,nefis bol köpüklü Türk kahvelerimizide yudumladıktan sonra sevgili abimden hiç reddedemeyeceğim bir teklif geldi.Eskilerin deyimiyle ''İstanbul'a'' gittik.Ben pek severim Eminönünü ,zaten sevmeyen varmıdır bilmem.Havanında güzel olmasıyla biz abi - kardeş muhteşem bir öğleden sonrası geçirdik.Uzun zamandır hiç yalnız kalıp birşeyler yapmamışız ,bu çok iyi geldi.Tabi gözüm hep mutfakla ilgili malzemelere gidiyor ,mangal için gerekli birkaç malzeme ararken karşıma bu güzel gözlemeleri üzerinde pişirdiğim sac çıktı.Harika birşey,küçük bir piknik tüpünün üzerine montajını yapıyorsun ve ateşliyorsun.Herşey hazırsa pişirmeye başlayabiliriz.
Bu geçtiğimiz havanın güzel olması vesilesiyle yazlıktaki evimize gittik.Bahçeli olması sebebiyle bu yeni aldığım oyuncağımı rahat rahat deneyebildim ve keyfini çıkarabildim .Tabii keyfini çıkaran bir tek ben olmadım.Tüm aile ordaydık,Miniş bahçenin ,canım annemde sahilde yürümenin keyfini çıkardı.Hıım ,sevgili mi ? O da sessizliğin :)





Sacda Gözleme


Hamur için ;

. 3,5 su bardağı un
. 1-1,5 su bardağı su
. tuz


iç harcı (kıymalı )

. 1 adet orta boy soğan
. 2 çorba kaşığı sıvı yağ
. 250- 300 gr.kıyma
. karabiber ,kırmızı pul biber,tuz



Yapılışı ;

. Büyükçe bir yoğurma kabına unu ve tuzu koyup karıştırın.Ortasını havuz gibi açıp suyu yavaş yavaş döküp yoğurun.Gerektiğinde su ekleyin.Ele yapışmayan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edip resimdeki gibi bezeler yapın. Üzerine streç film kapatıp dinlendirin.

.Kıymalı iç harcı hazırlayın.Tavaya sıvı yağ koyup minik doğranmış soğanları ekleyip kavurun.Soğanlar rengini alınca kıymayı ekleyip suyunu salıp çekene kadar kavurun ve baharatlarla tatlandırın.

.Bezeleri resimdeki gibi kahvaltı tabağı büyüklüğünde oklava ile açın.İç harçtan koyup yarım daire şeklinde hamuru diğer tarafa doğru kapayın.İyice kapanması için uç taraflarını suyla ıslatarak kapatabilirsiniz.Isıtılmış sacın üzerinde arkalı önlü pişirin.Pişen gözlemeleri ister tereyağ ile isterseniz sıvıyağı bir fırça yardımıyla sıcakken sürüp yağlayın.Ben tereyağ tercih ettim.



Afiyet olsun.

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Hic bikmadan severek yiyecegim bir lezzet. Sacta olmasi da ayri tabii..

Sevil Şahin dedi ki...

sedacım yeni oyuncağım hayırlı olsun bize pişirirmisin ona göre geleceğim :)
ellerine sağlık nefis olmuş yanında mis gibi çay ile enfes olur
Ellerine sağlık canım hepinize afiyet bal olsun
sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Sedacığım bizin evde çok sık yapılan bir lezzet ellerine sağlık bak şimdi canım şekti:))

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım en son bır hafta once yemıstım cok severım,sevgıler..

Birsel ve İrem dedi ki...

Oh ne güzel, nefis gözleme eşliğinde çok keyifli zaman geçirmişsiniz, Allah bozmasın. Gözlemeyi mecburiyetten yapışmaz tavada yapıyorum ama sacın yerini tutmuyor tabii. Afiyetler olsun, ellerine sağlık.
Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

bizdede vardı o sactan annem üstünd etli ekmek yapardı:))
gözlemeler nefis seda hanım..
mis gibiler:)

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Çiğ börek yada tatar böreği deriz biz buradada ama yağda kızartılır, saçta olması ayrı bir lezzet, daha bir hafif olsa gerek, ellerine sağlık, sevgiler.

LEZZETİKRAM dedi ki...

tabiki Sevilim pişirmezmiyim ,gelin yeterki :)

zeymurancafe dedi ki...

nefıs nefis saçta olunca daha bır lezız olur ellerıne sağlık canım

zeymurancafe dedi ki...

canım valla cocuk olunca ne yaptıgımı bılmıyorum kafam allak bullak bak daha once yorum yazmısım tekrar yazdım bu da ucuncu olacak olsun demekkı ben bu boregı cok sevmısım gorunce dayanamıyorum:)sevgıler..

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails