21 Mart 2010 Pazar

Elmalı Kek - 3











Hafta sonu için hazırladığım ve eve, o güzel mis gibi elma kokusunu yayan lezzetli mi lezzetli elmalı kekim :)

















Elmalı Kek -3

Malzemeler ;
  • 3 adet yumurta
  • 150 gr.toz şeker
  • 80 gr.tereyağ (oda ısısında)
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 200 gr.un
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • minicik tuz
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 adet elma
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • bir avuç file badem

Yapılışı ;

  • Derince bir kapta tereyağ ve şekeri iyice çırpın.Teker teker oda sıcaklığındaki yumurtaları ekleyin.Sırasıyla yoğurt ,sıvıyağ ve tuz ekleyip birlikte çırpın.1 çay kaşığı tarçını vanilya ve elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyip mikserin en düşük devrinde bir iki kere karıştırın.
  • Kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt yerleştirin ve kenarlarını yağlayın.Hamuru kalıba dökün.Elmaların kabuklarını soyup ikiye bölün.Ortasındaki çekirdekleri çıkarın ve ince ince dilimler halinde birbirinden ayrılmayacak şekilde kesin.Hamurun üzerine yerleştirip biraz bastırın.Üzerine kalan 1 çay kaşığı tarçını ve file bademi serpin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 40-45 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Sedacım elmalı tüm lezzetlere bayılırım elleri
ne sağlık çok öpüyorum...

Mimosa Café dedi ki...

nefis bir kek sedacım. ellerine sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Sünger gibi nefis gözüküyor. eline sağlık sedacım:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacığım eline sağlık elmalı olan kekleri çok seviyorum gerçekten hafif bir nem veriyor ve çok güzel oluyor.Eline sağlık.Minişime de sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim... Kekin yumusak cok leziz görünüyor.... Bir dilim almama izin verir misin? Sevgilerimle,

Zehra Gürgen dedi ki...

Armutla yapardım bu keki, elmaylada her meyveyle de güzel olur ..
ellerine sağlık canım.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Seda,

Ellerine saglik, harika bir kek olmus. Tesadufen ugradim bloguna, hersey harika.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de cok guzel bir hafta diliyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

elamlı herşeye varım ben:))))
ellerine sağlık canım harika görünüyor
sevgiylekal

Şenay dedi ki...

Canım bizim tartımız yok ama un ölçülerini filan bardakla versen?:)

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails