7 Eylül 2012 Cuma

Çikolata Soslu Mozaik Pasta

















Uzun zaman olmuş yine yeni bir post yazmayalı.Vakitsizlik,halsizlik ve evdeki tadilat işleri nedeniyle benden ses çıkmaz oldu.Yeni eğitim yasası maalesef benim prensesimide kapsadı.Velilerin sözlerini, dilekçelerini yeterli görmeyip rapor meselesini çıkardılar.Neyseki gerekli tüm evraklarımızı aldıktan sonra Minişim oyun çağında ilkokula başlamaktan kurtuldu.Şimdi 10 Eylül'de okul öncesiolan anasınıfına başlayacak.Tabii bir heyecan var ki kendisinde ,görülmeye değer.Çantası,kalem kutusu ,kalemleri,kıyafetleri,ayakkabıları hazır.O heyecan beni de sarmadı değil.
Esas bendeki heyecan bize yeni katılacak olan aile üyesinin hazırlıkları.Şükür,çoğunu tamamladık ama hala eksikler var. Az bir zaman kaldı,herşeyin iyi geçmesini temmeni ediyorum.Sağlıkla ,sıhhatle aramıza katılmasını bekliyoruz.
Eskisi kadar aktif değilim ,nerde pratik şeyler var onları pişirip hazırlıyorum .Mozaik veya piramit pasta...Hiç cazibesini kaybetmeyen senelerin tarifi .Buzlukta ,acil durumlar için mutlaka yapar koyarım.Yazlıktayken ,kahveye gelen misafirlerimize ikram etmiştim çikolata sosuyla ,çok güzel oluyor. Bayram tebriğide yazamamıştım.Herkesin geçmiş Ramazan Bayramı'nı kutlarım.









Çikolata Soslu Mozaik Pasta


Malzemeler ;


. 3 paket pötibör bisküvi
. 2 su bardağı süt
. 3 çorba kaşığı kakao
. 3 çorba kaşığı toz şeker
. 100 gr.margarin
. 2 çorba kaşığı kuru meyve şekerlemesi
. 2 çorba kaşığı iri dövülmüş ceviz içi

. Üzerine hazır çikolata sosu


Yapılışı ;

. Geniş bir kaba bisküvileri irice kırın.Margarini sos tenceresinde eritin ve süt, şeker ve kakaoyu ekleyip pişirin.Ocaktan alıp arada karıştırarak ılınmaya bırakın.Ilınan kakaolu sosu bisküvilerin üzerine döküp ceviz içi,kuru meyve şekerlemelerini ekleyin ve karıştırın.Kelepçeli bir kalıba yağlı kağıt veya streç film serip karışımı kalıba aktarın.Üzerini de aynı şekilde kapatıp buzlukta en az bir gece bekletin.

. Hazır çikolata sosunu üzerindeki tarife göre hazırlayıp iyice soğutun.Servis etmeden bir saat önce buzluktan mozaik pastayı çıkarın.Kalıptan alıp servis tabağına yerleştirin ve soğuk çikolata sosunu üzerine gezdirin.


Afiyet olsun.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Sedam ellerine sağlık nefis olmuş. Prensesime başarılar dilerim öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

kızım çok sever.
ellerine sağlık.
alsam olur demi:))

Asuman la dedi ki...

Hem pratik hem lezzetli en yakın zamanda denicem ellerine sağlık

LaMa dedi ki...

bu da cok guzel ama ben alltaki koftelerden alsam olur mu:)) imza : tuzlu sever LM ;)
ellerine saglik!

Ayşegül Dondurmacı dedi ki...

Seda Hanım öncelikle kutluyorum sizi,bir veli olarak üstünüze düşeni sonuna kada r yapmışsınız ve en sonunda da nihai başarıyı yakalamışsınız prensesinizle ilgili:)
yeni katılacak aile üyesi içinde Allah bir an evvel sağlıcakla kavuşmanızı nasip etsin inşallah,
mozaik pastayıçok severim,aslında tarifi de kolay ama nedense bir türlü tutturam ben bunu:(
Ellerinize sağlık diyorum,sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Seda'cığım,senin için zor bir yıl olacak öyle gözüküyor:)öncelikle bebeğini sağlık kucağına alırsın inşallah minişimede Allah zihin açıklığı versin başarı dolu bir yıl olsun.
Pastaya gelince en sevdiğimiz pastadır:)ellerine sağlık canım.
öperim seni..

kalpkurabiye dedi ki...

Seda Hnaım eksikler bitmiyor sahiden de heryer doldu taştı gibi sanki bizimde ama birşey görünce yada duyunca ayy buda var dimii demekten alamıyorum kendimi:) hayırlısı ile gelseler bir:)
miniş için çok sevindim:)
pastanızda nefiss..
ellerinize sağlık..
sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ne güzel haberler bunlar:)) tebrik ederim hayırla tamamına ersin

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails