4 Aralık 2010 Cumartesi




















Akşam çaya misafirlerim vardı .Böreğin ve cupcake yanına yaptım çok beğenildi.Sık sık yaparım çay sofralarına ama görüntüleyememiştim .Bugün nihayet fotolarını çektim.Herkese iyi pazarlar diliyorum.


Mercimek Köftesi

Malzemeler ;

  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 demet maydanoz
  • 1 demet taze soğan
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • yaklaşık 4 su bardağı su
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 3 çorba kaşığı salça
  • 2 çorba kaşığı margarin
  • 4 çay kaşığı kimyon
  • 1,5 çay kaşığı pulbiber

Yapılışı ;

  • 4 su bardağı suyla mercimekleri bir tencerede suyunu çekene kadar haşlayın.(suyunu tam çektirmeyin yaklaşık 1 çaybardağı kadar dibinde kalsın.)1 su bardağı ince bulguru haşlanmış mercimeklerin içine koyup karıştırın ve kapağını kapatın.20 dakika kadar dinlendirin.
  • Küçük bir tavaya margarini koyup eritin.Kuru soğanı incecik yemeklik doğrayın ve yağda kavurun.Salçayı ilave edip bir iki dakika daha kavurduktan sonra ocaktan alın.
  • Maydanozu ve taze soğanı ince ince doğrayın.Büyük bir kaba yeşillikleri ,bulgurlu mercimeği ,soğanlı salçalı karışımı ve baharatları ekleyip iyice karıştırın.Elinizle köfte şeklini vererek servis tabağına yerleştirin.Yeşilliklerle servis edin.

Afiyet olsun.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

İyi pazarlar tatlım..
Köftelerin nefis gözükyor..
En sevdiğim tatlardandır,yemek niyetine yaparım çoğu zaman :)
Ellerine sağlık..
Sevgilerimle..

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık canım bende yapar ve severim:)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım ben de çok sevmeme rağmen uzuuun zamandan beri yemiyorum mide rahatsızlığımdan dolayı şimdi görünce özlediğimi farkettim resme bakıp kaldım:)
sevgiyle afiyetle kal

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ay ay çok severim
ellerine sağlık arkadaşım

mutfagabuyrun dedi ki...

mercimek köftesini sevmeyen yoktur sanırım.ellerinize sağlık.çok güzel görünüyor.sevgiler.

Unknown dedi ki...

çok severim bir ara takmıştım çok sık yapıyordum bak yine aklıma düştü ellerine sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

Off offf sevmeyen varmıdır:))

Ellerine sağlık canım...

Şehnaz dedi ki...

sedacım harika olmuş..ellerine sağlık tatlım..

sarımutfak-hande dedi ki...

bende sık sık yaparım ailecek bayılırız
ellerine sağlık canım

Tümay Öztürk dedi ki...

Mercimek köftesine bayılırım. Ellerine sağlık canım çok lezzetli duruyor...

kalpkurabiye dedi ki...

Seda Hanım elleriniz dert görmesinn ne kadar severim yapmasını:d yapmasını diyorum çünkü kendimi tutamayarak yaparken 4/1 ini yiyorumm:D

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails