17 Aralık 2010 Cuma

Şekerpare



















Bu tatlının adını ne zaman duysam yada kendisini yesem aklıma hep Şener Şen ve İlyas Salman'nın oynadığı bir Türk filmi gelir ;) Sanırım ordaki repliklerden olsa gerek bu tatlıyı ayrı bir severim.Adını gerçekten de tadından alıyor ,şeker gibi... Herkese güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ;)


Şekerpare

Malzemeler ;

Hamuru için ;
  • 600 gr.un
  • 200 gr.pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 adet yumurta
  • 250 gr.margarin
  • bir tutam tuz

Şurubu için ;

  • 900g.toz şeker
  • 1100 gr.su
  • çeyrek limon suyu

Yapılışı ;

  • Hamur malzemelerin hepsini karıştırıp iyice yoğurun.Üzerine nemli bir bez örterek 15-20 dakika kadar dinlendirin.
  • Bu sırada şekerle suyu bir tencereye koyup kaynatın.İçine limon suyu ilave edip şurubun biraz kıvama gelmesini sağlayın ve bir kenarda soğutun.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp iyice yuvarlayın ve yağlanmış fırın kabına aralıklı dizin.Şekerparelerin tam ortasına fındık veya badem batırın.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.
  • Şekerpareler fırından çıkar çıkmaz soğuk şurubu kepçeyle yavaş yavaş dökün.Şekerpareler şerbeti çekip soğuyunca servis yapın.

Afiyet olsun.

15 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyorlar canım Seda'm..Minnoşum senin gibi annesi olduğu için çok şanslı..Öpüyorum sizi kocaman kocaman..


Minnoşumu görüp çok mıncıklamak istiyorum..))

Unknown dedi ki...

Sedacım bayılırım şekerpareye elle
rine sağlık öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim şekerpareyi.ellerine sağlık arkadaşım.harika görünüyor.sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

sedacım canım benim bende bayılırım şekerpareye
ellerine sağlık afiyet bal olsun
sanada şeker gibi bir hafta sonu diliyorum
sevgiler

Öznur dedi ki...

Merhaba Sedacım çok severim şekerpareyi fazla sık yapmıyorum ama sanki kilo aldırıymış gibi geliyor :) Ellerine sağlık Sevgilerimle..
Tarifkolik/Öznur

umutluhayat dedi ki...

sedacım en sevdiğim tatlıdır.ellerine sağlık .çok güzel görnüyor.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

benimde aklıma o filim gelir çok eğlenceli bir filimdir
bayıldığım tatlılardan biridir şekerpare ellerine sağlık arkadaşım pek nefis olmuş

Güloanne mutfakta dedi ki...

sedacığım ellerinize sağlık çok severim şeker pareyi bir tane aldım sevgiler

lezzet-i mekan dedi ki...

merhabalar, benimde aklıma o film geliyor:))) ellerine sağlık canım. çok seviyorum böyle tatlıları, iyi geceler ve güzel bir hafta sonu dilerim sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

afiyetle
sevgiler.

Mimosa Café dedi ki...

sedacım harika olmuş. sen bu tatlı işini aşmış durumdasın sanırım :) öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

benimde babam çok sever bunu ne zaman bu tatlıyı görsem ya da adını duysam babam aklıma gelir
ellerine sağlık harika olmuş canım

Güloanne mutfakta dedi ki...

Her yeni yıl başka bir güzel.. 2011 yeni yılının sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsını diliyorum. Yeni yılınız kutlu olsun.

Magia da Inês dedi ki...

♥♫ Querida amiga,

"Que o Natal não seja apenas uma data... mas um estado de espírito a orientar nossa vida... e que o amor se renove a cada ano da nossa convivência."

♫♫♫ Feliz Natal!!!


…………(¯`O´¯)
…………*./ | \ .*
…………..*♫*.
………, • '*♥* ' • ,
……. '*• ♫♫♫•*'
….. ' *, • '♫ ' • ,* '
….' * • ♫*♥*♫• * '
… * , • Feliz' • , * '
…* ' •♫♫*♥*♫♫ • ' * '
' ' • . Navidad . • ' ' '
' ' • ♫♫♫*♥*♫♫♫• * ' '
…………..x♥x
…………….♥

Bj♥s
Brasil ♫♥

Tümay Öztürk dedi ki...

bayılırım şekerpareye ellerine sağlık canım...

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails