8 Aralık 2013 Pazar

Kahvalltı Sofram
















Geçtiğimiz ay kuzenlerime hazırlamış olduğum kahvaltı sofrasını paylaşmak istiyorum.Bebişle misafir ağırlamak biraz zor olsada çok seviyorum misafirlerime ciciler hazırlamayı.Soframızda neler mi vardı ;



. Peynir tabağı

. Yazdan hazırladığımız böğütleyen ,kayısı,vişne reçelleri,

. Bal - kaymak ayrılmaz ikilisi,

. kıymalı börek

. ev yapımı tam buğdaylı ekmek

. biber-patates kızartması (yazdan hazırlanmış domates sos ile servis)

. kurutulmuş domates

. haşlanmış yumurta

. canım annemin yapmış olduğu katmer(sanırım fotosunu çekememişim ,kimbilir minik yaramaz n yapmıştır :))

. tatlı olarakta çilek soslu cheescake(kasekuchen)


Aslında Çilek soslu cheescake(kasekuchen) tarifini vermek istiyordum ama onun yerine masadan birkaç tarif vermek istiyorum.
Bu mevsimde domateslerin hiç tadı yok ve bende kurutulmuş domatesleri kullanmayı seviyorum.Kuru domatesleri sıcak suda yarım saat kadar bekletiyorum ve süzüyorum .Servis tabağına alıp üzerine sızma zeytinyağı ve dağ kekiği ve biberiye ekliyorum.Çok lezzetli oluyor.
Haşlanmış yumurtaları ise ortadan ikiye bölüyorum ve sarılarını dikkatlice bir kaseye alıyorum .Bir iki çorba kaşığı süt,iki karper peynir ,minicik tuz ,karabiber ,pulbiber ve kekik ekleyip çatalla iyice eziyorum.Krema sıkma torbasına koyup yumurta beyazlarındaki boşlukları dolduruyorum .Çocuklar buna bayılıyor .Birdahaki postta cheescake tarifini vereceğim.Mutlu sağlıklı günlerimiz olsun :)

3 yorum:

ilhan dedi ki...

Bu kahvaltı sofranızsa yemek sofranızı çok merak ettim. İnanılmaz bir sofra. Ellerinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

hepsi harika görünüyor canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

FATMA ÇELİK dedi ki...

herşey harika cheescakenize bayıldım

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails