17 Mayıs 2010 Pazartesi

Pastane Açması























Dün güzel bir bahar sabahıydı bizim için.Büyük bir aile kahvaltısı yaptık,abimlerle...Minişimin keyfine diyecek yoktu ,kuzenleriyle birlikte olunca bütün dünyayı unutuyor.Sabah erken kalktık prensesimle ve bu yumuşacık açmaları mayaladık ,pişirdik.Tam pastane açması tadında hatta idda ediyorum çok daha iyi :)

Pastane Açması

Malzemeler ;
  • 1 paket yaş maya
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 adet yumurta akı (sarısı üzerine )
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 4-4,5 bardak un
  • aralarına sürmek için margarin(Becel zeytinyağlı kullandım)
  • susam ve çörek otu

Yapılışı ;

  • Yoğurma kabına yaş mayayı ,şekeri ,ılık süt ve suyu koyup mayayı eritin.Bir iki dakika kabarması için bekleyin.Yumurta akını ,sıvıyağı ve tuzunu ekleyin.Unu yavaş yavaş eleyerek ekleyin ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.Üzerini bir bezle örtüp yaklaşık yarım saat kadar mayalanmaya bırakın.
  • Mayalanmış hamuru on altı adet bezeye bölün ve yuvarlayın.Bezelerin üzerine bir çay kaşığı kadar margarinden koyup elinizle çay tabağı büyüklüğünde açın.Rula şeklinde sarın ve hamurun iki ucundan tutarak iki elinizi ters yönlere doğru hareket ettirerek burun.Uç kısımlarından iyice birleştirin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.Üzerine yumurta sarısını sürüp isteğinize göre susam ve çörek otu serpebilirsiniz.
  • Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun.

17 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

sedacım canım benim bu ne güzel bir poğaça olmuş ellerine sağlık
afiyet bal olsun
sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Pataneden aldığınız için "pastane açması" değil mi:)) Gerçekten harika görünüyor, ellerinize sağlık. Ben açmalara şekil verirken hep zorlanırım; içinden yağlar akmaya başlar ya da pişince şekilleri yamulur. Görüntüden kat kat açılan bir açma olduğu anlaşılıyor, çok severim. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

bu tarif karşısında heyecanlandımm:)) gerçekten çok daha iyi görünüyor eveeeett deneyeceğimm:))))))

Saglıklımutfak dedi ki...

Ne zevkli oluyor değil mi kalabalık ailece edilen kahvaltılar. Bende çok özledim böyle kahvaltıları. Açmalara gelince söz yok ki inşallah Göksu da sana benzer çok becerikli bir kız olur aynı annesi gibi. sevgiler arkadaşım:) eline sağlık

Unknown dedi ki...

denecek tek şey süpeeeer ellerine sağlık bence de daha güzel olmuşlar afiyet şifa olsun yiyenlere Sedacığım sevgiler minişi de öp benim için

Damak Tadı dedi ki...

Pastane açmasından çok ama çok daha güzel olmuş tatlım..Ellerine sağlık..Minnoşum neler yapıyor??Kocaman öpüyorum ve mıncıklıyorum o nu..Sevgilerle

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacığım böyle mayalı hamurla yapılan tarifleri görünce inan imreniyorum.Ben şimdiye kadar yaptığım tüm mayalı hamurlarda başarısız oldum.Şimdide elim gitmiyor. Seninkiler harika görünüyor.Minişiminde eline sağlık.Sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

harika olmuş.ellerinize sağlık seda hanım.sevgiler

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık sedacım.. varmı evde yapılan nefis açmalar gibisi elbette pastanelerdekjilerden leziz olacak elimizin lezzetini ve sevgimizi katıyoruz kolaymı...

afiyet şeker olsun canım yarasın ...

Unknown dedi ki...

kalabalık ortamda yenen herşey çok zevkli oluyor bence.ellerine saglık.

Mimosa Café dedi ki...

sedacım bayılırım açmaya! ne harika görünüyorlar sıcacık mis gibi.

pelince dedi ki...

Pofuduk pofuduk şahane olmuş.. hemen alabilirim iki tane;)
eline sağlık..

MAVİ TUTKU dedi ki...

Ne güzeller..pastanaye gittiğimde genelde açma söylerim..sanırım poça,lara göre daha yağsız oluyor.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerinize sağlık. Kahvaltıda çok güzel oluyor...

Tümay Öztürk dedi ki...

Sedacım poğaçan çok lezzetli duruyor. Bende Minecim gibi mayalı tariflerde çok başarılı değilim ama bu poğaçadan sonra tekrar denemeye karar verdim:) Çünkü çok güzel gözüküyor. Ellerine sağlık. Sevgiler:)

Şenay dedi ki...

Eline sağlık gerçekten de güzel görünüyor hem ölçüsü de az fazla çıkmaz böylesce hamur az misafirlere ideal yani alıyorum tarifini.:)

caramella dedi ki...

hmmm canım çekti ....

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails