22 Kasım 2018 Perşembe

Ayva Tatlısı












Ayva ne değişik meyve benim için aslında .Et yemeğinede koyunca yakışıyor kendi başına tatlısını yapıncada .Her biri ayrı ayrı lezzetli olur mu? Evet ,olur tabiki...Tatlısı bir dilim kaymak eşliğnde kışın geldiğinin habercisi sanki...Ayvayı soyarken hiçbir şeyini atmıyoruz heleki çekirdeklerini.Suyunun jöle gibi olmasındaki en büyük yardımcı.

. 2 adet ayva kullandım.İyice yıkanmış ayvaları incecik bir şekilde soyup ikiye ayırdım ortasındaki çekirdekleri ve uç kısımlarındakini temizledim .Çekirdekleri ve kabukları pişireceğim tencerenin dibine koydum. Ayvaları ikeye böldüm ve kabukların üzerine yerleştirdim.Her bir yarım yavanın üzerine bir çay bardağı kadar toz şeker 2 ,3 adet karanfil ve bir adet çubuk tarçın koyup en küçük ocakta ve en kısık ateşte yaklaşık 2 2,5 saat kadar pişirdim.Arada ters düz çevirdim ,iyice renk alıp pişirdim.
Soğuyunca üzerlerine birer tatlı kaşığı kaymak ile servis ettim.




Afiyet olsun .

Hiç yorum yok:

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails