17 Eylül 2017 Pazar

Limonata




















Herkeslere merhaba ;


Yarın okullar açılıyor ,kimileri biraz daha erken açıldı ama tüm okullara ders zili yarın çalacak.Çocuklarımdan daha heyecanlıyım diyebilirim ancak çaktırmıyorum :) Annemin bize yaptığı gibi her pazar banyo arkasına tırnak ,saç bakım , ılık süt ve yatak .Klasikti bizim evin pazar günlerinin ertesi güne hazırlık serüvenleri.Pazar akşamları dışarı bile çıkmazdıkki .Şimdi öylemi ?iİçeri girmiyor insanlar ...Eylül geldi ancak havalarda herhangi bir serinleme yok tamam tamam geceler daha iyi kabul ediyorum .Ama gün içersinde hala serin birşeyler arıyoruz içmek için ...Limonata ise en bi sevdiklerimizden, güzel bir tarifi de sizlerle paylaşmak istiyorum .Yeni eğitim ve öğretim yılında tüm miniklere ve öğretmenlerimize başarlar dilerim :)









Limonata







Malzemeler ;


. 3 -4 adet limon

. 1 su bardağı toz şeker

. 1 su bardağı sıcak su

. 5 su bardağı soğuk su

. nane yaprakları





Yapılışı ;


. Bir gece önceden limonları buzdolabı poşetine koyup buzluğa koyun . Ertesi gün buzluktan alıp dört beş dakika kadar bekleyip bıçakla rondoya girecek gibi parçalara ayırın ve rondoda buz halindeyken kar haline getirin.Geniş bir kaba alıp üzerine 1 bardak toz şekeri ve 1 bardak sıcak suyu dökün ve karışımı eritin.Üzerine beş su bardağı soğuk suyu ekleyip bir saate yakın dolapta bekletin .Süre sonunda ince tel süzgeçten iyice süzün pütürlük kalmayacak şekilde olsun.Sürahiye koyup içine nane yaprakları atıp daha lezzetine lezzet katabilirisiniz.








Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails