6 Kasım 2009 Cuma

Fantalı Çikolatalı Bademli Kum Kek


Dün havanın güzel olmasını fırsat bilerek minişle Bebek Parkı'na gittik .Miniş bir güzel oynadı eğlendi,ordanda kendimi de eğlendiricem ya İstinye Park'a geçtik.Çok beğeniyorum ,geniş ferah ,aydınlık ...Diğer alışveriş merkezleri gibi gecemi gündüzmü demiyorsun.Güneş yüzümüzü ısıta ısıta yaptık alışverişimizi.Paşabahçeden aldığım yeni kek kalıplarını sırasıyla deniyorum.Bugünkü kek de, kalıpta sınavı geçtiler :))



Kek tarifi sevgili


http://damak-tad.blogspot.com/ sitesinden.Durdukça daha da güzelleşen bir kek.



Fantalı Çikolatalı Bademli Kum Kek

Malzemeler ;

  • 3 adet yumurta
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 100 gr.tereyağ(ben yumuşak margarin kullandım)
  • 3 çorba kaşığı süzme yoğurt
  • 175 gr.toz şeker
  • minicik tuz
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu ve karbonat
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1/2 su bardağı asitli portakal suyu (Fanta kullandım)
  • 1 adet portakal kabuğu rendesi
  • 3-4 damla portakal aroması
  • 1 çay bardağı kavrulmuş kırık badem (ben file badem kullandım)
  • 75 gr.bitter çikolata (Milka kullandım )
  • 275 gr.un

Yapılışı ;

  • Bir kaba margarin ,toz şeker ,vanilya ve portakal aromasını koyup iyice çırpın.
  • Yumurtaları teker teker karışıma ekleyin.Yoğurt ,sıvıyağ,fantayı ekleyin.Elenmiş unu ,kabartma tozu ,karbonat ve kakaoyu ekleyin ve düşük ayarda karıştırmaya devam edin.
  • İri kıyılmış çikolata ,badem ve portakal kabuğu rendesini ekleyip yağlanmış ve hafif unlanmış kek kalıbınıza dökün.
  • Önceden ısıtılmış 175 dercelik fırında 40-45 dakika pişirin.Soğuyunca kalıptan çıkarın ve üzerine az miktarda pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails