18 Ocak 2015 Pazar

Kahvaltı Önerisi - Yumurta







Tarihe bakıyorumda yazarken tam bir ay olmuş bloga giripte yeni tarfiler vermeyeli.Aradan kocaman bir yıl geçmiş gibi :) Yeni yıl mesajı yazamamış olmanın bir hüznü var üzerimde .Hepinizin yeni yılını kutluyorum ve yeni yılda insanlığın unutulmadığı ,çocukların ölmediği ve ağlamadığı ,teröre sevdiklerimizi kurban vermediğimiz , insanlık dışı olayların yaşanmadığı mavi - yeşil bir dünya diliyorum. Umarım evrene mesajım yayılır ,iletilir.
Güzel ailemle ,sıcacık evimizde geçirdik yeni yılımızı .Taaa anneanne ve babaanne dönemlerimizden kalma şeklimizde kutladık .Nasıl derseniz mısır patlattık ,tombala oynadık,güzel bir yemek yedik ve televizyonda seyrettik.Ancak eskiden yılbaşında televizyonda daha güzel programlar yapılırdı.Şimdi kaliteli birşeyler seyretmek neredeyse imkansız.

Bugün kahvaltı masalarına çok yakıştırdığım sunumu güzel ,servisi kolay ve tabiki çocukların da bayıldığı bir tarif vereceğim. Hafta sonları sabah kahvaltılarını sizde bizim gibi uzun uzun yapıyorsanız mutlaka deneyin derim.Kişi sayısı kadar yumurtayı geniş bir kaseye koyup bir miktar tuz , karabiber ve bir tatlı kaşığı kadar zeytinyağ ekleyerek çırpın ve bir kenarda bekletin.Yumurtayı neli yapmak istiyorsanız malzemeleri belirleyin ve minik minik doğrayın. Örneğin ben biraz sosiz,biraz maydanoz ,nane ,dereotu,biraz yeşil biber ,kaşar peynir ,çekirdeği çıkarılmış yeşil zeytin kullandım .Hepsini minik minik doğradım ve tereyağ ile yağlamış olduğum muffin kalıplarına yerleştirdim.Burada muffin kağıtlarından da yararlanabilirsiniz.Daha önce çırptığımız yumurtayı kalıplara eşit şekilde paylaştırdım ve önceden ısıtılmış 220 derecelik fırında pişirdim.Pişme süresi gayet kısa bu yüzden sürekli kontrol etmeniz gerekiyor.Fırında kocaman kabarırlarken çıkardığınız andan itibaren hızlı bir şekilde sönmeye başlıyorlar :) Tadlarından hiçbirşey kaybetmiyorlar ama ...Şimdiden afiyet olsun ,sevdiklerinizle :)

5 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacığım senin ve aileninde yeni yılı kutlu olsun. Bu tarifini instagramda görünce merak etmiştim kahvaltı için güzel bir alternatif ellerine sağlık sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

süper bir görüntü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

sosyal medayda her an bulunsak da buranın tadı baska :)
sizi burada gördüğüme çok sevindim..
yumurtalar şahane..
ellerinize sağlık..

gülmutfagim dedi ki...

elinize saglık gultasarim.blogspot.com
blogunuz için güzel bir tasarim düşünürseniz bize yazın lütfen

Güloanne mutfakta dedi ki...

çocuklar bayılacak bu lezzete ellerinize sağlık.Sevgiler

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails